
Tungtransport gjennom fire land
Demolition et Terrassement XL er et stort, internasjonalt rivnings- og gjenvinningsselskap med base i Luxemburg. Spesialtransporten på 139 tonn gikk gjennom fire land på en uke.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Selskapet anskaffet nylig en spesialhenger fra Faymonville, en CombiMAX 4+6 (4 aksler foran lastebordet, 6 bak). Med en fireakslet tungtrekker har kombinasjonen en tillatt totalvekt på 152 tonn og nyttelast på 108 tonn. På den første transporten var det imidlertid nødvendig å transportere «bare» 95 tonn.
Lasten var en Hitachi ZX 870 beltegraver. Maskinen skulle benyttes på en stor rivningsoppgave i Landres i Frankrike. Den nye Faymonville-hengeren rullet direkte ut i jobb fra fabrikken i Luxemburg. Frem til Makkum i den nordre delen av Nederland gikk den tom. Der ble den 95 tonn tunge gravemaskinen lastet på, og så gikk turen til Landres gjennom Tyskland og Luxemburg. Den 30 meter lange spesialtransporten brukte en uke på 1200 km frem til bestemmelsesstedet.
CombiMAX har en moduloppbygning som gjør det mulig å tilpasse hengeren til forskjellige transporter. Norsk Faymonville-representant er Trailerpartner AS på Borgeskogen i Stokke i Vestfold.
STILLING LEDIG:
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS
-
Mekaniker
Beck Maskin AS
-
Anleggsmaskinfører
A&B Andreassen Maskin as
-
Kategorisjef John Deere skurtreskere, finsnittere og redskap
Felleskjøpet
-
Produktsjef John Deere traktor
Felleskjøpet
-
Bas | Formann
Kolnes Maskin AS
-
Gravemaskinfører | Grunnarbeider
Kolnes Maskin AS
-
Vil du selge Valtra og andre ledende merkevarer hos Akershus Traktor?
Akershus Traktor as. Avdeling Vinstra
-
Nasjonal salgssjef Anlegg, Industri og Landbruk
BestDrive Norway AS
-
Mobilkranfører
NORDIC CRANE AS
