Nye Renault Master Euro 6
Renault Master fra Renault Trucks er nå tilgjengelig med Euro 6-motor. Den kan nå leveres i utgaver fra 2,8 til 4,5 tonn, med motorer fra 110 til 170 hk.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Euro 6-kravene innføres den 31. desember 2016, og Renault vil med sin SCR-teknologi (Selective Catalytic Reduction), tilfredsstille de nye kravene med god margin.
Det innebærer at man benytter innsprøyting av Adblue i eksosen fra en 22-liters Adblue-tank, og dette gir en rekkevidde på opp til 12.000 kilometer. Denne tanken er plassert på motsatt side av dieseltanken, slik at man unngår å fylle feil.
Tilbyr spesialpakker for påbygg
Denne nye Masteren vil kunne leveres i utgaver fra 2,8 til 4,5 tonn og med motorer fra 110 til 170 hk. Renault Trucks kan også levere fabrikkmontert karosseri som plan, varebiler eller tippbil i den lette klassen.
For å tilfredsstille kundenes behov og gjøre valgene enklere, kan Renault Master Euro 6 tilby fem spesialiserte pakker: For byggebransjen, vanlig varelevering, for biler som må ha kontrollert temperatur, til påbyggere og til transport av barn. Her kombineres det utstyret som trengs for hver type aktivitet og det er tilrettelagt for de nødvendige påbygg.
For eksempel omfatter pakken for byggebransjen alternativer som beskyttelse av chassiset under bilen og motorhastighetsjustering for utstyr drevet av kraftuttaket. Pakken for varelevering er utstyrt med blant annet dører med 270° åpning for å gjøre lasting og lossing enklere.
Flere utstyrspakker
Man kan velge mellom flere utstyrspakker, som for eksempel en Vision-pakke med alternativer for bedre sikt eller ekstra komfort med komfortpakken.
For bedre kjørekomfort, kan nye Master utstyres med Media Nav 2.0-system, som inkluderer en 7" berørings- og navigasjonsskjerm og et lydanlegg med landbasert digital radio, jack-plugg, USB Bluetooth®-tilkobling og et hands-free telefonsystem. Systemets kartografi kan oppdateres ved å koble det til et bestemt nettsted.
Ekstra sikkerhet
For ekstra sikkerhet, gis det mulighet for å automatisk bytte frontlys-innstillinger (fra fjernlys til nærlys når et kjøretøy er oppdaget mindre enn 600 m unna), samt et kamera og sensor for å sikre at manøvreringen utføres under optimalt sikre forhold.
Reduserer forbruket
For å redusere drivstofforbruk og CO2-utslipp, samt forbedre kjøretøyets ytelse, kommer Renault Master nå med et Eco-modus-system. Systemet reduserer motorens dreiemoment og bidrar til lavere forbruk.
Dette fungerer sammen med «Stop & Start»-systemet som automatisk stopper motoren når bilen venter på rødt lys. Den er også utstyrt med bi-turbo-teknologi, slik at lavtrykks-turbo og høytrykks-turbo opererer hver for seg eller samtidig for å gi større dreiemoment ved lave turtall (380 Nm ved 1500-3000 o/min).
I tillegg har bilen Renault Master Driver Assist-system som informerer sjåførene om når man mest fordelaktig kan gire.
STILLING LEDIG:
-
Hæhre Entreprenør AS søker prosjekt controller
Har du interesse for prosjektøkonomi- og styring? Vi søker Prosjekt Controller
-
Hurtigruta Carglass søker bilglasstekniker til vår avdeling Alnabru!
Er DU vår nye bilglasstekniker?
-
Anlegg Øst Entreprenør søker prosjektleder
Vil du bli en del av et dynamisk og fremtidsrettet team? Bli Prosjektleder hos Anlegg Øst Entreprenør!
-
Anlegg Øst Entreprenør søker prosjekteringsleder
Er DU den vi søker?
-
Vartdal Gjenvinning AS- Florø søker assisterende anleggsansvarlig
Er DU vår nye kollega?
-
Steg Entreprenør AS søker tilbudsleder/kalkulatør og prosjektleder
Tilbuds- og prosjektledere m.erfaring fra anleggsbransjen - Steg vokser og trenger enda flere dyktige kollegaer!
-
Maskinentreprenør Herbjørn Nilssen AS søker landmåler/stikningsingeniør/geomatiker
Vi søker anleggsstikker/Geomatiker, Er det DEG?
-
Isachsen Anlegg AS søker anleggsleder
Vil du være med å ha ansvaret for drift og produksjon på anleggsprosjekter innen vei, VA og infrastruktur?
-
Isachsen Anlegg søker erfaren prosjekteringsleder
Er DU vår nye kollega?