
Christie & Opsahl skal bygge ferjekai
Statens vegvesen skrev tirsdag 8. mars kontrakt med Christie & Opsahl AS om bygging av ny ferjekai i Liabygda.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Kontraktsummen er 21.410.890 kroner. Kontrakten innebærer å rive dagens ferjekai og bygge ny kai på samme sted. Det var fire tilbydere til jobben og relativt jevnt på pris.
Den nye kaia blir lik den nye kaia på Stranda, med ferjekaibru på 9x18 meter og ei tilleggskai på 75 meter. Den nye kaia skal gi bedre fremkommelighet og er «tilpasset fremtidens ferjetrafikk».
Ferjetrafikken skal gå som normalt i byggeperioden og det blir derfor lagt opp til mye kvelds- og nattarbeid mens ferja ligger til kai i Stranda.
- Vi skal nå gjennom en samhandlingsperiode med entreprenøren, og starter byggingen rett etter påske. Siden det blir ombygging med ferjetrafikk, må vi oppfordre trafikantene til å være ekstra oppmerksome når de kjører av og på ferja, sier prosjektleder Marianne Nærø.
I en periode på tre uker må ferjekaia stenges helt mens selve ferjekaibrua skiftes ut. Da skal ferja gå til Linge ferjekai.
- Tidspunkt for stengeperioden må planlegges i samarbeid med entreprenøren. Vi kommer tilbake med mer informasjon senere, sier Nærø.
STILLING LEDIG:
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Operatør til Albach flishogger
BioDrift AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør