Underkjøringshinder med justerbar montering
VBG lanserer underkjøringshinder med justerbare armer.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det nye produktet, EUFA, er ifølge VBG markedets første justerbare underkjøringshinder som man med grunnkomponenter enkelt kan stille inn bjelkens armlengde til den ønskede monteringshøyden.
Kravene til helbilsgodkjenning har gjort det umulig for de enkelte byggerne og fortsatt kunne montere egenutviklede løsninger uten å gjennomgå en kostbar sertifisering.
Derfor lanserer VBG Group Truck Equipment nå underkjøringshinderet, EUFA (Endplate Underrun Protection Foldable and Adjustable), med armer som er justerbare etter behov til forskjellige monteringshøyder og chassiser. Dermed skal underkjøringshinderet være enda mer fleksibelt enn andre utfoldbare løsninger. Man skal på en enkel og praktisk måte kunne stille inn bjelkens armlengde til ønsket monteringshøyde.
Leveres uten hull eller med monteringsplater
EUFA kan leveres uten hull og med tre forskjellige monteringsplater med forhåndsborede hull samt med bjelke, armer og balansefjær som monteres på kjøretøyet etter kundens ønsker.
- Fordelen er først og fremst at armene kan justeres til forskjellige monteringshøyder og chassiser etter behov. Systemet er derfor et viktig tillegg til vårt komplette utvalg av testede og sertifiserte underkjøringshindre til lastebiler og trailere. Systemet er velegnet til de fleste typer kjøretøy, rammebredder og monteringsforskrifter, sier Gunnar Nyvaller fra VBG Group Truck Equipment.
- Oppfyller alle krav
– EUFA er nøye testet og oppfyller alle internasjonale dimensjoner og styrkekrav i henhold til ECE R58 revisjon 2. Slik får byggerne mer fleksible løsninger med et begrenset antall komponenter, mens transportfirmaer kan glede seg over at produktet er godkjent ved en årlig kontroll, sier Nyvaller.
Produktet er skreddersydd til VBGs øvrige gavl- og bjelkeprogram til bilrammer med forhåndsborede hull.
Monteringsplater med ferdige hull finnes til Scania og Mercedes (50 x 50), Volvo og Renault (50 x 60) samt Iveco (45 x 45).
I likhet med de andre VBG-komponentene har EUFA en spesiell korrosjonsbeskyttelse med sinkmanganfosfatering, ED-behandling og en seig, høyblank pulverlakk som skal gi ekstra lang levetid og lave totalomkostninger.
STILLING LEDIG:
-
Komatsu Forest søker selger til Komatsu skogsmaskiner.
Glad i turer i skog og mark? Nå har du muligheten! Vi søker selger til Komatsu skogsmaskiner.
-
Contur AS søker prosjektleder
Vi søker erfaren prosjektleder
-
Anlegg Øst Entreprenør søker Stikningsleder
Vi er i stadig utvikling og vekst og med en økende oppdragsmengde søker vi en dyktig stikningsleder.
-
Anlegg Øst Entreprenør AS søker planlegger
Vi søker planlegger! Bli med på laget som skaper fremtidens prosjekter!
-
Anlegg Øst Entreprenør AS søker kalkulatør
Er du vår nye Kalkulatør? Bli med på å bygge fremtidens infrastruktur med Anlegg Øst Entreprenør!
-
Anlegg Øst Entreprenør AS søker masseberegner
Vi er i stadig utvikling og vekst og med en økende oppdragsmengde søker vi flere dyktige masseberegnere.
-
Isachsen Anlegg AS søker prosjektleder
Drømmer du om å lede komplekse prosjekter på Østlandet? Vi ser etter Prosjektleder i Oslo og Buskerud/Vestfold/Telemark!
-
Hæhre Entreprenør AS søker kontraktsleder
Er DU vår nye kontraktsleder?
-
Ottar Bergersen & Sønner AS søker transportkoordinator
Er DU vår nye transportkoordinator?
-
Hæhre Entreprenør AS søker prosjekt controller
Har du interesse for prosjektøkonomi- og styring? Vi søker Prosjekt Controller