
Snart halvveis i E6-tunnel
2500 meter av den i alt 5,8 kilometer lange tunnelen gjennom Nordnesfjellet er nå tatt ut.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det er arbeidsfellesskapet Marti Contractors/Iav som bygger den 5,8 kilometer lange tunnelen på E6 i Troms.
Ifølge prosjektleder Gudmund Løvli har entreprenøren et inndriv på ca. 90 meter i uka.
- Vi regner med at de er gjennom i løpet av høsten, sier Løvli.
Massene som tas ut av tunnelen kommer til nytte andre steder. I Kåfjorddalen og i Olderdalen leder NVE to rassikringsprosjekter, hvor de skal bruke stein fra Nordnesfjellet. I tillegg får Kåfjord kommune masser for etablering av et industriområde i Manndalen.
- Vi forsøker så langt det er mulig å unngå at masser blir lagt i deponi permanent. Vi ønsker heller at de skal gå til bygging av veg eller andre, nyttige samfunnsformål, sier Løvli, ifølge vegvesen.no.
I midten av desember ble fv. 332 åpnet for trafikk igjen, etter å ha vært stengt i om lag ett år. Årsaken til stengingen var at nye E6 skal gå under fylkesvegen, og dermed måtte den graves over for bygging av en undergang og tunnelportal.
- Fremover skal ikke arbeidet vårt være spesielt til hinder for trafikantene, men det vil fortsatt være en del anleggstrafikk på E6, da særlig i Manndalen, sier Løvli.
Det nye veganlegget, som er kostnadsberegnet til ca. 1,1 milliarder kroner, åpner etter planen for trafikk i løpet av 2017.
STILLING LEDIG:
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS
-
Mekaniker
Beck Maskin AS
-
Anleggsmaskinfører
A&B Andreassen Maskin as
-
Kategorisjef John Deere skurtreskere, finsnittere og redskap
Felleskjøpet
-
Produktsjef John Deere traktor
Felleskjøpet
-
Bas | Formann
Kolnes Maskin AS
-
Gravemaskinfører | Grunnarbeider
Kolnes Maskin AS
-
Vil du selge Valtra og andre ledende merkevarer hos Akershus Traktor?
Akershus Traktor as. Avdeling Vinstra
-
Nasjonal salgssjef Anlegg, Industri og Landbruk
BestDrive Norway AS
-
Mobilkranfører
NORDIC CRANE AS