Fireåring amok med Volvo FMX

Knuste hus og en heftig velt ble resultatet da Sophie (4) tok over rattet på Volvos anleggsbil.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Volvo Trucks har en dyktig markedsavdeling og har igjen laget en underholdende reklamevideo. Denne gangen for anleggsbilen FMX.

Se videoen øverst i vinduet.

Tanken er å viser hvor rubost Volvos tøffeste lastebil er. Konseptet i videoen er at fire år gamle Sophie tar over rattet på en 18 tonn tung FMX 8x6 med 540 hestekrefter via fjernkontroll og skal styre den gjennom en hinderløype.

Krasj og velt

Det ser ikke til å gå helt etter planen når hun både krasjer og velter, men vi tipper at det egentlig var planen likevel.

- For å vise hva lastebilen er god for, ville vi gi den en real utfordring. Ingen testsjåfører er like dumdristig som en uforutsigbar fireåring, sier Ricard Fritz, viseadministrerende direktør for Volvo Trucks.

- Testen demonstrerer at lastebilen takler selv de mest ekstreme omgivelser. Den er utstyrt med blant annet den nye funksjonen Automatic Traction Control, som gjør at den beholder grepet selv i svært bratte bakker og på myke underlag. De demonstrerer også hvor sterk bilen er, med et overlegent førerhusdesign med solide hjørner foran og en forsterket underramme, sier Gunnar Eliasson, lanseringssjef hos Volvo Trucks.

Flere suksesser

Tidligere har Volvo hatt reklamefilmer med en ballerina som går på line mellom to biler, en der Volvo-sjef Claes Nilsson blir hengt opp i en kran og en der et hamster styrer en lastebil.

Størst suksess hadde de med Jean Claude van Dammes «The Epic Split», der han går ned i spagaten mellom to lastebiler.

Filmserien har blitt en kjempesuksess, og er blitt sett over 100 millioner ganger på YouTube og er blitt delt åtte millioner ganger online.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS