En av de siste av lanseringene i nye Daily-serien er automatgirkassen HiMatic.

Feirer 40 år med egen nettside

Iveco markerer 40-årsjubileum som eget merke ved å invitere kunder til å dele sin Iveco-historie.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Websiden www.iveco40.com gir folk muligheten til å feire Ivecos 40. bursdag ved å dele historier i bilder eller videoer.

Det nye slagordet: Iveco, din partner for bærekraftig transport.

Les også: 40 år siden Iveco oppstoI år er det 40 år siden nyttekjøretøyprodusenten Iveco så dagens lys.

Historien representerer ikke bare 40 år med suksess, men også 150 år med arbeid for kundene.

I dag er Iveco et merkenavn under CNH Industrial og en global leder innenfor kapitalvarer, med produksjonsfabrikker i Europa, Kina, Australia, Argentina, Brasil og Afrika, samt er representert i mer enn 160 land.

 

For å feire bursdagen har Iveco en logo som representerer et stilisert kjøretøy med slagordet “40 år med Iveco, 150 år med erfaring”.

En stor del av feiringen vil finne sted på en dedikert hjemmeside www.iveco40.com, publisert på 14 forskjellige språk. I dag viser den lanseringen av en konkurranse som oppfordrer Iveco-entusiaster til å feire Ivecos 40. bursdag ved å dele sine historier i bilder eller videoformat som alle kan nyte. Det beste bildet hver uke vil bli lagt I en virtuell bok som er dedikert til det spesielle jubileet..

Jubileet er også blitt hedret med en egen video som forteller om begivenhetene i Ivecos historie tiår for tiår fra 1975 til i dag. Det dreier seg om alt fra kjøretøy-lanseringer og teknologiske innovasjoner til viktige sponsor-begivenheter som er blitt en del av historien.

 

Iveco: Et nytt slagord, en ny tilnærming med fokus på teknologi, Total Cost of Ownership, bærekraft og business partnerskap

Iveco har vist å kunne ta en dristig tilnærming til endringer i løpet av årene. Det skriver nå et nytt kapittel i sin historie og følger innbitt sitt kall som en betydelig aktør på den internasjonale og flerkulturelle scenen, med fortsatt fokus på sine kjerneverdier: Teknologi, Total Cost of Ownership, bærekraft og business partnerskap.

Nye og alternative fremdriftsformer har vært en viktig del av historien, blant annet var Iveco tidlig ute med elektrisk drift på Daily. Europa har de siste årene hatt et stort fokus på alternativ fremdrift for å bidra til å redusere påvirkningen på miljøet: Iveco har tatt dette på alvor og ønsker å være en ideell partner for bærekraftig transport slik Ivecos nye slagord erklærer: Iveco, din partner for bærekraftig transport.

Fra 1975 til i dag: En suksesshistorie

Selskapet startet sin utfordring i markedet i 1975 da det ble etablert som en union av fem produsenter som til sammen har mer enn 150 års erfaring fra utvikling og produksjon av nyttekjøretøy, Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic og OM. Dette bygget på en global visjon formet ved fusjonen mellom fem selskaper om hver på sitt vis hadde bidratt til å forme historien om nyttekjøretøy-sektoren i Europa med utgangspunkt i den siste delen av det 19. århundre, Fiat Industrial Vehicles fra Torino, Italia, OM fra Brescia, Italia, Lancia Special Vehicles fra Bolzano, Italia, Unic fra Puteaux, Frankrike, og Magirus-Deutz fra Tyskland.

Gjennom oppkjøp, allianser og internasjonale joint ventures har Iveco utviklet seg til å bli en av verdens fremste aktører innenfor veitransport. Dette betyr at Iveco er blitt en gruppe med solid kompetanse som best kan uttrykke teknologisk innovasjon når det gjelder produksjon og markedsføring både i de mest industrialiserte markedene og i utviklingsland. Dette ble bygd videre i 1986 med Iveco Ford Truck Ltd., et joint venture med Fords europeiske lastebildivisjon og som deretter ble slått sammen med Iveco. Og i 1990 kjøpte gruppen den spanske nyttekjøretøyprodusenten Pegaso.

Iveco Daily - Van of the Year 2015

I løpet av sin historie har Iveco oppnådd positiv internasjonal anerkjennelse og en rekke utmerkelser hvor høydepunktene inkluderer tre “International Truck of the Year”-priser for Eurocargo i 1992, EuroTech i 1993 og Stralis i 2013. I tillegg har nye Daily blitt utpekt til "".

Iveco har alltid kanalisert sin energi sammen med de største navnene i internasjonal idrett, for eksempel sportsbil-giganten Scuderia Ferrari og All Blacks, New Zealands nasjonale rugby team, samt i forbindelse med andre store initiativ som det publikum vil huske i mange år. Et eksempel er det berømte Overland-prosjektet lansert i 1995 med Roma - New York-ekspedisjonen hvor bruk av Iveco-teknologi spilte en stor rolle i å spre et positivt budskap om lastebiler verden rundt. Ivecos oransje biler ble fulgt internasjonalt etter hvert som ekspedisjonen hadde farefulle opplevelser og måtte overvinne ekstreme vanskeligheter på veiene og krevende værforhold uten å måtte stoppe. Dette ble et klart bevis på pålitelighet og kvalitet.

Slike utfordringer pågår fortsatt i forbindelse med Dakar Rally, verdens mest kjente rally som tiltrekker seg millioner av besøkende og er offisielt sponset av Iveco. Merket fortsetter sin sponsing Petronas De Rooy Iveco-teamet på de hårreisende opplevelsene rundt om i Sør-Amerika. Iveco vant Dakar Rally i 2012 med Team de Rooy og fikk i tillegg 2.- og 6.-plassen.

Powered by Labrador CMS