
Fire år med køkaos
Klokken 21.00 mandag 1. juni stengtes to kjørefelt gjennom Smestadtunnelen på Ring 3 i Oslo. Det betyr redusert kapasitet og lange køer fra tirsdag morgen.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Oppstarten i Smestadtunnelen markerer starten på Vegvesenets tunnelrehabiliteringsprosjekt i Oslo. Ti tunneler skal oppgraderes.
Tirsdag 2. juni
- Fra tirsdag morgen forventer vi lange køer på Ring 3, sier Hilde Ulvik, prosjektleder i Statens vegvesen.
- Om du kan benytte andre transportmidler enn bil, gjør det, oppfordrer hun.
Det fins ikke omkjøringstraseer i Oslo for den mengden trafikk som passerer gjennom tunnelene. Derfor blir det mer kø, og Vegvesenet anmoder alle som har mulighet til å la bilen stå, reise kollektivt, sykle eller gå.
Buss før bil
Statens vegvesen har bygget en egen kollektivtrasé forbi Smestadtunnelen, og det er innført restriksjoner for elbil i kollektivfeltene.
- Dette gjør vi for å for å lette framkommelighet for buss og nødetater i anleggsperioden, forteller Hilde Ulvik.
50% reduksjon på Ring 3
Tunneloppgraderingen skal pågå frem til 2020, men belastningen for trafikantene vil bli tyngst i 2016 og 2017. Da foregår det arbeider i Smestadtunnelen, Granfosstunnelen og Brynstunnelen, og kapasiteten på Ring 3 reduseres med mer enn 50%.
STILLING LEDIG:
-
Teknisk spesialist
Volvo Maskin AS
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS