Vektoptimert tankhenger

Bunker Oil AS med base i Ålesund har nettopp tatt i bruk en ny tankhenger fra HMK Bilcon for transport i Tromsø-området. Den må altså klare både arktiske forhold og det tøffe kystklimaet langt mot Nord.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Tilhengeren laster 26 m3 og er beregnet for diesel, bensin og fyringsolje. Tanken er bygd i aluminium og er inndelt i fire rom. Tilhengeren har også et stort gjennomgående skap med adkomst fra begge sider. Den treakslede slepvognen har ni-tonns SAF-aksler, samt ryggekamera som aktiveres automatisk når man setter bilen i revers.

Lav vekt

Tilhengerens egenvekt er bare 5,1 tonn. – Lav egenvekt er viktig, sier Jan M. Kleven, daglig leder i Bunker Oil. – Hver gang vi kan laste en kubikkmeter mer pr. tur, øker effektiviteten og lønnsomheten med 4%. Det går jo rett ut på bunnlinjen i regnskapet.

Kleven forteller at selskapet har tre hovedkrav ved anskaffelse av nytt transportmateriell, pris, leveringstid og kvalitet. Leverandøren tilfredsstiller åpenbart disse kravene. HMK Bilcon er markedsleder i Norge når det gjelder tankvogner for oljeprodukter og satser på vektoptimerte transportløsninger i aluminium.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS