OSSA sliter med tunnelen i Sørkjosfjellet
Vegvesenet: - Skulle ønske OSSA hadde kommet dobbelt så langt
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Statens vegvesen håper den spanske entreprenøren kan ta igjen noe av det tapte på byggingen av tunnelen gjennom Sørkjosfjellet på ny E6 i Troms.
Mandag 2. mars var tunnelen 34 meter på nordsiden og 246 meter på sørsiden, ifølge Framtid i nord.
- Vi skulle ønske at de hadde kommet dobbelt så langt, men vi ser at de har hatt utfordringer, sier fungerende prosjektleder i Statens vegvesen, Ivar Kaino til avisa.
Utsyret er «oppdatert»
Ifølge Kaino er ikke den spanske bedriften vant med typen berg de skal sprenge og sikre i Sørkjosen. Bedriften har skiftet ut spanske ansatte med svensker og nordmenn som er mer vant med arbeidsforholdene. I tillegg er noe av utstyret «oppdatert» melder avisa.
Nå håper prosjektlederen OSSA kan ta igjen noe av den tapte fremdriften.
Snakker bare spansk
Det er en utfordring på anlegget at flere av de spanske arbeiderne bare snakker morsmålet.
Dette er også en sikkerhetsrisiko. Prosjektledelsen har utstyrt dem som snakker norsk på anleggsplassen med røde hjelmer, slik at Statens vegvesen raskt skal kunne vite hvem som forstår byggherrens språk i en krisesituasjon, melder Framtid i nord.
STILLING LEDIG:
-
Entrack søker mekanikere til avd. Møre og Romsdal / Sunnfjord
Mekaniker på jakt etter nye utfordringer? Se her!
-
Agaia AS søker fagarbeider- lærling
Er du vår nye kollega?
-
Isachsen Anlegg AS søker BIM-teknikker
Er DU den vi ser etter?
-
Franzefoss Pukk AS (FPU) Anlegg Steinskogen søker operatør/mekaniker
Vi søker ny operatør/mekaniker til knuseverk
-
Beck Maskin AS søker mekaniker
Vi søker servicemekanikere/montører
-
Hæhre Entreprenør AS søker anleggsleder
Er du en erfaren prosjekt- eller anleggsleder? Bli med i Hæhres betonggjeng!
-
Engcon Norway AS søker selger/produktveileder/ordremottaker
Er DU vår nye kollega?
-
Hæhre Entreprenør AS søker kontraktsleder
Er DU vår nye kontraktsleder?