Veøy – selskapene har siden i høst tatt i bruk mer enn 100 nye Volvo lastebiler. Bildet er fra overleveringen av ikke mindre enn 21 nye Volvo FH trekkvogner, som foregikk på Trucknors anlegg i Kristiansand. På bildet ses fra venstre daglig leder i Veøy Sør, Rune Slemmen, med hunden Dolly, trafikkleder Øystein Slåen og selger i Trucknor, Reidar Sines.

Kjøpte 100 nye Volvo lastebiler

Veøy AS fornyer bilparken. Veldig.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

 

Veøy AS og datterselskapene har i løpet av høsten 2012 og starten på 2013 tatt i bruk mer enn 100 nye Volvo lastebiler, i tillegg til en rekke nye hengere og skap, opplyser Volvo i en pressemelding.

Leveransen består av et stort antall trekkvogner, biler med containerramme, melketankbiler og distribusjonsbiler med skap og bakløfter.

- Vi er meget stolte av å ha gjennomført denne leveransen til Veøy, som er en stor seriøs aktør i transportmarkedet. Det sier Waldemar Andre Christensen, ansvarlig for Volvo Norges Direct Sales-avdeling, som har stått for avtalen.

Flere av Volvos forhandlere står bak leveransen, og i høst leverte Trucknor i Kristiansand hele 21 Volvo FH trekkvogner til daglig leder Rune Slemmen i Veøy Sør.

Når det gjelder trekkvogner har Veøy satset på Volvo FH med 13 liters motor på 540 hk. Bilene er i 6x2 versjon, med Globetrotter førerhus og med et bra utstyrsnivå, blandt annet er alle levert med skinnseter.

Alle FH-ene har systemet Lane Change Support, et sikkerhetssystem som skal forhindre ulykker ved filskift. Alle bilene er levert med Volvos Dynafleet - system, flåtestyring og med abonnementene Drivstoff- og miljørapporter samt Sjåførtider med nedlasting, løsninger som gir bileieren en meget god oversikt over forbruk og utnyttelse og som i tillegg gjør det enkelt å laste ned og holde orden på alle sjåførenes kjøre- og hviletider.  Containerbilene er levert i to modellvarianter, Volvo FM og Volvo FH med motoreffekter på 450, 460 og 500 hk.

I leveransen inngår også et stort antall Volvo FL, 32 stk hvorav 26 er levert med nye skap med full sideåpning fra Ekeri. Fire biler har skap fra NTM, mens på noen av bilene er skappåbygget flyttet over fra gammelt chassis. Disse distribusjonsbilene har også ryggekamera, en viktig sikkerhetsfaktor på denne type biler som ofte opererer i tett bytrafikk og hvor man skal rygge inn på steder det kan befinne seg fotgjengere.

Powered by Labrador CMS