Tilbudsåpningen ga dette resultatet for neste delprosjekt i Askøypakken, en strekning på ca. 3,3 km:

  • Fyllingen Maskin AS, Bergen 149,9 mill. kr.
  • Vassbakk & Stol AS, Kopervik 173,4 mill. kr.
  • Drange Maskin AS, Rådal 175,8 mill. Kr.
  • Sartor Maskin AS, Straume 193,4 mill. Kr.
  • Vestafjell AS, Nesttun 199,2 mill. kr.

- Tilbudene varierer mer enn forventet, sier prosjektleder Cathrine Botnevik i Statens vegvesen. Nå er dette et delprosjekt med mange ulike fagområder, noe som kan gjøre det krevende å prise dette. Utenom vanlig veibygging, med graving, sprenging, masseflytting og muring – er det en god del bruarbeid og andre betongkonstruksjoner – i tillegg til sjøfylling i Olaviken.

Statens vegvesen skal kontrollregne tilbudene. Etter hvert vil det komme innstilling på valg av entreprenør for veiprosjektet, som strekker seg mellom Erdal og Hop.