
Ny E39-konkurranse etter avlysningen
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Konkurransen om å bygge ny E39 fra Kristiansand vest til Mandal øst er tilbake i markedet, snaue to måneder etter konkurransen ble avlyst som følge av for få kvalifiserte tilbydere.
Etter prekvalifiseringen i november 2017 sto det kun to tilbydere igjen, og det mente Nye Veier ikke ga tilstrekkelig konkurranse om oppdraget. Det var totalt fem sammenslutninger som var interessert i totalentreprisen med en ramme på 3,6 milliarder kroner for den 19 km lange strekningen av ny E39 vestover fra Kristiansand.
Nye Veier startet umiddelbart etter avlysningen evalueringen av konkurransen. I dette arbeidet har bransjen vært invitert til å komme med sine tilbakemeldinger knyttet til sider ved kontrakten.
- Vi har lyttet til bransjen, og tid er pekt på som en faktor. Konkurransegrunnlaget er noe justert, blant annet er den maksimale byggetiden utvidet til fire år, sier prosjektdirektør for E39 Sørvest, Asbjørn Heieraas i en nyhetsmelding.
Kvalifiseringsfristen er satt til 12. februar 2018, og resultatet av kvalifiseringen vil være klart i løpet av mars. Kontrakt med entreprenør skal være signert, slik at anleggsarbeidet kan starte i løpet av oktober 2018.
STILLING LEDIG:
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Operatør til Albach flishogger
BioDrift AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS