Bulder har mange verksteder og en utbygget salgsorganisasjon for salg av maskiner, utstyr og slitedeler. På Vei og Anlegg 2018 i mai, lanserer Bulder nettbutikk.

Døgnåpent hos Bulder

Både bedrifter og privatpersoner kan handle i forbruksmateriell til maskinparken døgnet rundt på nett fra 2. mai.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Bulder AS lanserer nettbutikk for nye og gamle kunder i anleggsbransjen. Nå blir salgsprosessen for slitedeler enklere.

- Vi ønsker å revolusjonere salgsprosessen for forbruksmateriell til maskinparken i anleggsbransjen. Nettbutikken vil gjøre hverdagen mer kostnadseffektiv for alle parter, sier Roger Langhelle, konsernsjef, Bulder AS.

I den nye nettbutikken kan både bedrifter og privatpersoner bestille slitedeler og få dem levert på døra.

Tidspress og mindre marginer

Langhelle har jobbet i bransjen siden 1997, og han kjenner kundene og markedet godt.

- Jeg er mye ute og snakker med kundene, og jeg får fort vite hvor skoen trykker. Det er ingen tvil om at en nettbutikken vår er overmoden for lansering, sier Langhelle.

Hele bransjen er preget av tidspress og mindre marginer i dag, enn for bare for få år siden.

- Vi opplever at kundene har mindre tid til oss enn før. Det er tungvint å oppsøke kundene ute i bedriftene. Nettbutikken blir verktøyet som vil gjøre hverdagen enklere for dem og oss. Nå kan du handle hos Bulder døgnet rundt, sier han.

På nett i mai

I nettbutikken skal kundene få alt på ett brett. Priser, mål, spesifikasjoner og bilder av produktene. Store deler av utvalget på lageret blir tilgjengelig i nettbutikken.

- Nettbutikken er åpen hele døgnet, og den sparer kundene for mye tid og frustrasjoner. De trenger ikke å ringe oss, eller bestille brosjyrer. Det meste de trenger finnes et tastetrykk unna, forklarer Langhelle.

Nettbutikken lanseres under anleggsmessen «Vei og anlegg» på Hellerudsletta 2 mai.

- Under messen vil vi demonstrere funksjonaliteten til nettbutikken og svare på spørsmål fra nye og gamle kunder, sier Langhelle.

- Må eksisterende kunder gjøre noe spesielt for å benytte nettbutikken?

- Våre eksisterende kunder vil automatisk bli lagt inn i nettbutikken. For å handle, trenger de bare å logge seg inn etter å ha mottatt brukernavn og passord fra oss.

Større marked

Bulder tror også at markedet blir større når nettbutikken er lansert.

- Ikke bare effektiviserer vi tidsbruken og kostnadene ved kjøp av slitedeler, men nå treffer vi også mindre kunder landet rundt, for eksempel bonden i et trangt dalføre som trenger en ny tann til graveskuffen, sier Langhelle og legger til:

- Det er bare å bestille på nett, betale med kort og vente til varen blir levert på døren. Enklere blir det ikke.

De fleste lagervarene skal sendes ut til kundene innen to virkedager.

Konservativ bransje

Konsernsjefen i Bulder har lenge ønsket å endre måten salg og logistikk rundt maskindeler har vært organisert på. Salgsprosessen har vært både kostnadskrevende og omstendelig, frem til nå.

- Det er få forhandlere på nett. Hvorfor har bransjen vært såpass treg?

- Jeg tror det rett og slett henger sammen med at gammel vane er vond å vende. Men når resten av samfunnet tar i bruk digitale hjelpemidler for å gjøre hverdagen enklere, kan ikke vår bransje sitte stille på sidelinjen. Og vi er stolte av at Bulder tar dette steget. Jeg tror at skepsisen til salg av denne type artikler på nett vil gå over etter hvert. Det vil ikke gå lang tid før både leverandører og kunder ser hvor enkelt og bra løsningen fungerer.

En foretrukken partner

Hovedvirksomheten til Bulder er salg av meiselhammere, slitedeler og utstyr, samt servicetjenester til anleggsbransjen.

Konsernet ble etablert i 2013 etter sammenslåingen av Mesta Verksted AS, Motorsalg AS og Øverum Slitedeler AS. Konsernet Bulder består av selskapene Bulder Verksted AS og Bulder AS.

- Vi ønsker å være den foretrukne partneren for anleggsbransjen. Nettbutikken vil utvilsomt bidra til å befeste vår posisjon, sier Langhelle.

Powered by Labrador CMS