
Skal oppgradere rv. 36 i Telemark
Lokale myndigheter vil ha raskere utbedring ved bruk av bompenger.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
- Riksvei 36 mellom Bø og Seljord skal oppgraderes. Strekningen langs Seljordsvatn har lav standard med krappe kurver og delvis mye stigning. Den er også ulykkesutsatt. Ny vei vil bidra til bedre trafikksikkerhet og framkommelighet, spesielt for næringstransport, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.
Veien er en viktig transportåre for lokal- og regionaltrafikken mellom Grenlandsområdet og Midt-Telemark og knytter sammen hovedferdselsårene E18 og E134.
Det er lagt opp til å utbedre til sammen 3 km av dagens vei gjennom Stodi og Bukti. Begge strekningene vil få veibredde på 8,5 meter, maksimalt 6 prosent stigning, bedre bæreevne og sikrere avkjøringer.
Lokale myndigheter ønsker å fremskynde en utbedring av de to delstrekningene Stodi og Bukti gjennom bompengefinansiering. Både Telemark fylkeskommune og fire kommuner har sluttet seg til bompengefinansiering av utbyggingen. Prosjektet har en kostnadsramme på 291 millioner. kroner.
Det vil bli toveis innkreving i en bomstasjon på riksvei 36 på delparsellen Stodi.
STILLING LEDIG:
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Operatør til Albach flishogger
BioDrift AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør