God start for Nastas netthandels-løsning
Anleggshuset.no ble etablert i april 2018, og det er tydelig at en slik nettside har vært etterlengtet av norske kunder skriver Nasta i en melding.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Sortimentet er blitt gradvis utvidet, og utgjør nå i underkant av 400 produkter, fordelt på 20 varekategorier.
En betydelig andel av kundene på Anleggshuset, er nye kunder som aldri har handlet hos Nasta tidligere.
- Det er kanskje litt overraskende med så mange nye kundenavn, sier Terje Lastein hos Nasta AS.
Følger opp nettkundene
Ekstra hyggelig er de mange positive tilbakemeldingene fra de som har gjennomført handler på Anleggshuset.no:
- Hittil har vi forsøkt å følge opp alle kunder i etterkant av handelen for å finne ut hva som var bra og hva som kunne vært bedre. Kundene har hatt lite å sette fingeren på, og de er stort sett veldig fornøyde med så vel pris som leveringstid og produktkvalitet, sier Henrik Anholt.
Han har vært ansvarlig for utviklingen av nettløsningen.
- Vi har også fått mye skryt for ryddighet på sidene. Våre nettbrett- og pc brukere er jevnt over veldig fornøyde med søkefunksjonalitet og avhukingsmulighetene for å begrense utvalget, mens det fremdeles er rom for forbedringer med tanke på mobiltelefonbrukere. Eksempelvis har vi hatt som mål at kunder som f.eks. vet at de skal ha «en mekanisk pusseskuffe med S50 feste» enkelt skal kunne huke av for kriteriene «pusseskuff mekanisk» samt «S50» og dermed få opp et begrenset utvalg i stedet for å måtte lete side opp og side ned, sier han.
- Utfordring med pruting
Selv om mye har gått som planlagt, har det også dukket opp noen overraskelser underveis.
- Én utfordring vi ikke hadde tatt høyde for, var anleggskundenes iboende forventning til å kunne prute, forteller Lastein.
Løsningen på dette, har vært å legge ut alt til «ferdig prutede nettopriser», samt å tilby «svært gunstige fraktpriser».
Dette er mulig fordi administrasjonskostnader hos Nasta blir lave ved bruk av nettløsningen. I ny og ne vil kundene også finne «kampanjevarer», der Nasta har kjøpt inn store varepartier som selges til svært gunstige priser.
- Som ett eksempel har vi nå kjøpt inn et betydelig antall 350-liters pusseskuffer fra en kvalitetsleverandør. Skuffene selges med svært lave marginer, og kundene gjør et kupp. Slike «stunt» vil bidra til at kundene blir kjent med Anleggshuset.no på en positiv måte. Og positive erfaringer vil gjøre at Anleggshuset.no kan bygge oppunder Nasta sitt 20 år gamle slagord: Fornøyde kunder vender tilbake, sier Lastein.
STILLING LEDIG:
-
Isachsen Anlegg AS søker kommunikasjonsansvarlig
Har du lyst til å jobbe med kommunikasjon i anleggsbransjen?
-
Isachsen Anlegg AS søker stikningsingeniør
Vi ser etter deg som er klar for nye utfordringer på prosjekter innen vei, VA og infrastruktur på Østlandet!
-
Isachsen Anlegg AS søker anleggsleder
Vil du være med å ha ansvaret for drift og produksjon på anleggsprosjekter innen vei, VA og infrastruktur?
-
Entrack søker mekanikere til avd. Møre og Romsdal / Sunnfjord
Mekaniker på jakt etter nye utfordringer? Se her!
-
Agaia søker lærlinger
Vi søker lærlinger som vil utvikle seg i et miljø der teori møter praksis!?
-
Isachsen Anlegg AS søker BIM-teknikker
Er DU den vi ser etter?
-
Franzefoss Pukk AS (FPU) Anlegg Steinskogen søker operatør/mekaniker
Vi søker ny operatør/mekaniker til knuseverk
-
Beck Maskin AS søker mekaniker
Vi søker servicemekanikere/montører
-
Hæhre Entreprenør AS søker anleggsleder
Er du en erfaren prosjekt- eller anleggsleder? Bli med i Hæhres betonggjeng!
-
Engcon Norway AS søker selger/produktveileder/ordremottaker
Er DU vår nye kollega?