Femern-tunnelen et skritt nærmere
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Tyske myndigheters godkjenning av tunnel under Femern Bælt er i hus og klar til underskrift, opplyser Femern AS. Med godkjennelsen er det også enighet mellom Danmark og Tyskland hvordan tunnelen skal bygges.
Lang veis ferd mot mål, det kan man trygt si om prosessen for byggingen den 18 km lange tunnelforbindelsen fra Rødbyhavn på Lolland i Danmark til Puttgarden på den tyske øya Femern.
Den tyske godkjenningen består av 1000 sider basert på søknaden på hele 14.000 sider. Selve underskrivningen av tyske veimyndigheter er ventet i løpet av januar, opplyser Femern A/S.
Prosessen startet etter at Folketinget i Danmark ga byggetillatelse i 2015, og året etter ble det inngått kontrakt med entreprenørkonsortiet som skal stå for byggingen. Tunnelen skal ferdigstilles i 2028 med et budsjett på 52,6 mrd. DKR. Det vil i såfall være Danmark-historiens største.
STILLING LEDIG:
-
Teknisk spesialist
Volvo Maskin AS
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS