Tirsdag 23. april undertegnet Johan Hansson (t.v.) fra Peab og prosjektleder Åge Brudeseth fra Statens vegvesen kontrakten om å bytte ut betongdekket på E6 nord for Gardermoen med asfalt.

Peab skal fjerne betongdekket på E6

Peab skal på oppdrag for Statens vegvesen skifte ut betongdekket med asfalt på E6 mellom Jessheim nord og Mogreina.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Statens vegvesen fikk fem tilbud på å skifte ut betongdekket på E6 mellom Jessheim nord og Mogreina:

  • Veidekke Entreprenør AS, 111.976.130 kroner.
  • Brødrene Gudbrandsen AS, 118.693.554 kroner.
  • JR Anlegg AS, 97.400.400 kroner.
  • Gjermundshaug Anlegg AS, 124.451.364 kroner.
  • Peab Anlegg AS, 95.488.912,81 kroner.

Etter en gjennomgang av de fem tilbudene, har Statens vegvesen undertegnet kontrakt med Peab.

Etter utbedringsarbeidene mellom Jessheim nord og Mogreina, vil E6 på denne strekningen ha asfaltdekke slik som tilstøtende E6-strekninger. 

Tre etapper

Trafikken på E6 skal gå som toveistrafikk i det som til vanlig er den sørgående kjørebanen på E6 forbi området hvor betongdekket skal skiftes med asfalt.

Det er gitt anledning til at trafikken i begge kjøreretninger kan benytte den sørgående kjørebanen fra 2. påskedag og ut oktober 2019. Fra 1. november til andre påskedag vil trafikken gå på fire felt.

For å minimere trafikkulempene, har Statens vegvesen lagt til grunn at arbeidene foregår i følgende faser:

  1. Området ved Hauerseterkrysset.
  2. Fra sørenden ved Jessheim nord til Hauerseterkrysset.
  3. Fra Hauerseterkrysset til Mogreina.

Det er lagt til grunn at de to første fasene gjennomføres i løpet av 2019, mens arbeidene i den tredje fasen fra Hauerseterkrysset til Mogreina gjøres i den andre sommersesongen (2020).

Starter i mai

Peab vil starte opp byggearbeidene i løpet av mai 2019 ved Hauerseterkrysset.

Statens vegvesen opplyser at det vil bli sendt ut nærmere informasjon om trafikkavviklingen forut for anleggsstart.

Powered by Labrador CMS