Midtdelerprosjektet starter ved avkjøringen til Mjøndalen.

Tilbudsåpning på E134 Mjøndalen-Langebru

Tre entreprenørfirmaer har lagt inn tilbud på prosjektet E134 Mjøndalen-Langebru, midtdeler.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Det skiller ca. 35 millioner kroner mellom høyeste og laveste tilbud. Lavest er Marthinsen & Duvholt AS med 139,8 millioner kroner, og høyest er Bertelsen & Garpestad AS med 174,7 millioner kroner.

- Tilbyderne er ikke kontrollert mot kvalifikasjonskriteriene og tilbudssummene er ikke kontrollregnet. Vi legger opp til behandling i tilbudsnemda neste uke, signering av kontrakt før ferien og oppstart rett over ferien, sa prosjektleder Tom Hedalen tirsdag 4. juni.

Midtrekkverk, belysning og terrengjobb

Konkurransegrunnlaget for E134 Mjøndalen-Langebru –midtdelerprosjektet ble lyst ut 15. april 2019.

Prosjektet er et viktig trafikksikkerhetstiltak som ligger langs E134 fra Mjøndalen i Nedre Eiker til Langebru ved Hokksund i Øvre Eiker (Buskerud).

Veien må utvides for å gi plass til midtrekkverk mellom kjørebanene. Strekningen, på ca. 7,5 kilometer, får også veibelysning. Det skal også gjøres en del tiltak på sideterrenget.

Planlagt byggestart er satt til august 2019 og planlagt ferdigstillelse er sent på høsten 2020.

På strekningen Steinberg vest-Langebru, skal veien utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt i begge retninger. Strekningen med smal firefelt blir på ca. 1,7 kilometer.

Tilbudene

Disse kom med tilbud:

  • Bertelsen & Garpestad AS: 174,7 millioner kroner
  • Isachsen Anlegg AS: 155,9 millioner kroner
  • Marthinsen & Duvholt AS: 139,8 millioner kroner
Powered by Labrador CMS