Dometic har kommet med et lavtbyggende kjølesystem, SPX 1200T for klimakontroll i førerhuset når sjåføren hviler.

Lanserer ny parkeringskjøler for lastebiler

Dometic sørger for at sjåførene har en behagelig temperatur i førerhuset når de skal hvile på varme dager.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

- Nye Dometic CoolAir SPX1200 er supersmal (57 mm), stillegående, effektiv og kraftig, og den holder driftskostnadene nede for eiere av vognparker samtidig som den sikrer at både sjåføren og varene ankommer trygt, skriver selskapet i en pressemelding.

For å redusere kostnadene og energiforbruket, har Dometic tatt i bruk kompressorvekselretter-teknologi med variabel hastighet i den nyeste generasjonen parkeringskjølere. Dette skal gi forbedret kjøleeffekt samtidig som strømforbruket holdes lavt, og det sikrer jevn drift i opptil 12 timer avhengig av forholdene ute og inne.  

- Nye Dometic CoolAir SPX er det smaleste produktet på markedet. Det er spesielt utviklet for lastebiler som ikke kan ha en klassisk takmontert parkeringskjøler fordi førerhuset er for høyt eller allerede har noe annet montert på taket, sier Peter Kruk, president for EMEA i Dometic.

Den lavtbyggende takfordamperenheten Dometic SPX 1200T for delte parkeringskjølere for lastebiler leverer 24 V luftkjøling når kjøretøyet står stille. Den skal være ideell for plassbesparende montering under spoilere eller takmonterte strukturer.

- Vi håper på å gjøre livet på veien mer behagelig og enklere for sjåfører med viktige oppdrag. Når de får god hvile, er sjåførene mer effektive, og dette hjelper eierne av vognparker med å holde virksomheten i god drift.

Den nye generasjonen SPX-system med delt konfigurering er strukturert slik at kompressorenheten monteres atskilt fra fordamperen for å sikre fleksibel montering i så godt som alle lastebiler på markedet. Fordamperenheten er tilgjengelig i to versjoner: SPX1200T med smal struktur for montering på taket, og SPX1200I for montering inne i førerhuset for bedre interiørdesign.

Produsenten opplyser at nyheten har disse egenskapene:

  • Svært stillegående
  • Boost-modus for rask nedkjøling
  • Forhåndsfylt med kjølemiddel for rask montering
  • Høy kjølekapasitet: 1200 W etter ISO 5151
  • 5 A strømforbruk i økomodus
  • ADR-kompatibel i alle klasser unntatt EX/II, EX/III
  • Kjøretøysspesifikke monteringssett for enkel integrering
  • Husskall som kan lakkeres
  • Underspenningsvern
  • Testet i Dakar under ekstreme forhold
STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS