Stanser produksjonen av pickupen
Drøye to år etter at de første eksemplarene av Mercedes-Benz X-klasse ankom Norge blir det slutt.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Mercedes-Benz varebiler har slitt med resultatene den siste tiden, og de foreløpige fjorårsresultatene viser et tap på 2,4 milliarder Euro. Det betyr at selskapet må ta grep.
Det ble blant annet satset mye på det raskt voksende pickup-segmentet med X-klasse introduksjonen høsten 2017.
Dette har ikke gitt de resultatene som produsenten håpet på, og allerede i mai vil de siste eksemplarene av X-klasse rulle av samlebåndene ved Nissan-fabrikken i Barcelona, får vi opplyst fra PR-avdelingen til MB-vans i Tyskland.
Det er mye som tyder på at pickup-markedet ikke er klart for en luksuriøs modell, men at det fremdeles regnes som en arbeidsbil. Pickup-segmentet fortsetter nemlig å vokse, og 2019 var tidenes beste pickup-år i Norge. Selv ikke her i Norge, et marked som er kjent for velutstyrte biler, har X-klasse klart å hevde seg. I 2019 ble antall registreringer halvert fra 237 eksemplarer i 2018 til kun 110 i 2019.
STILLING LEDIG:
-
Entrack søker mekanikere til avd. Møre og Romsdal / Sunnfjord
Mekaniker på jakt etter nye utfordringer? Se her!
-
Agaia AS søker fagarbeider- lærling
Er du vår nye kollega?
-
Isachsen Anlegg AS søker BIM-teknikker
Er DU den vi ser etter?
-
Franzefoss Pukk AS (FPU) Anlegg Steinskogen søker operatør/mekaniker
Vi søker ny operatør/mekaniker til knuseverk
-
Beck Maskin AS søker mekaniker
Vi søker servicemekanikere/montører
-
Hæhre Entreprenør AS søker anleggsleder
Er du en erfaren prosjekt- eller anleggsleder? Bli med i Hæhres betonggjeng!
-
Engcon Norway AS søker selger/produktveileder/ordremottaker
Er DU vår nye kollega?
-
Hæhre Entreprenør AS søker kontraktsleder
Er DU vår nye kontraktsleder?