
Stanser produksjonen av pickupen
Drøye to år etter at de første eksemplarene av Mercedes-Benz X-klasse ankom Norge blir det slutt.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Mercedes-Benz varebiler har slitt med resultatene den siste tiden, og de foreløpige fjorårsresultatene viser et tap på 2,4 milliarder Euro. Det betyr at selskapet må ta grep.
Det ble blant annet satset mye på det raskt voksende pickup-segmentet med X-klasse introduksjonen høsten 2017.
Dette har ikke gitt de resultatene som produsenten håpet på, og allerede i mai vil de siste eksemplarene av X-klasse rulle av samlebåndene ved Nissan-fabrikken i Barcelona, får vi opplyst fra PR-avdelingen til MB-vans i Tyskland.
Det er mye som tyder på at pickup-markedet ikke er klart for en luksuriøs modell, men at det fremdeles regnes som en arbeidsbil. Pickup-segmentet fortsetter nemlig å vokse, og 2019 var tidenes beste pickup-år i Norge. Selv ikke her i Norge, et marked som er kjent for velutstyrte biler, har X-klasse klart å hevde seg. I 2019 ble antall registreringer halvert fra 237 eksemplarer i 2018 til kun 110 i 2019.
STILLING LEDIG:
-
Teknisk spesialist
Volvo Maskin AS
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS