RSA med elektriske vare- og lastebiler
Norge var ett av sju prioriterte land og RSA blir norsk distributør når Norge nå er først ute med elektriske vare- og lastebiler fra BYD. Det er et halvår siden AT.no var i Kina og fikk presentert BYDs planer for inntreden av vare- og lastebiler i Europa.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
RSA er med det den første som inngår avtale med BYD (Build Your Dreams) om enedistribusjon av elektriske vare- og lastebiler.
I tillegg har BYD i mellomtiden bestemt seg for å teste ut det europeiske markedet for elektriske personbiler, også her med Norge og RSA i førersetet. Først og fremst er den elektriske versjonen av SUV-en Tang som skal selges til norske kunder.
For å sikre kundene et trygt og sikkert eierskap har BYD og RSA utviklet en salgs-, ettermarkeds- og deledistribusjons strategi når de nå starter salget av BYD Tang EV600, en varebil, 7,5 og 19-tonns lastebiler samt terminaltraktorer som alle er fullelektriske og benytter BYDs egenutviklede batteriteknologi.
BYD: – RSA er en av de mest erfarne bilimport-gruppene i regionen
Adm. direktør Frank Dunvold i RSA sier i en melding at RSA er begeistret over å kunne meddele starten på et spennende samarbeid mellom de to selskapene:
– Historien bak BYD er utrolig og annerledes enn alle andre produsenter. BYD er det eneste virkelige mobilitetsselskapet i markedet som produserer innovative batterier i tillegg til elektriske kjøretøy og jernbanesystemer.
– RSA var for første gangen i kontakt med BYD allerede i 2014. Da vi så andre generasjon BYD Tang og hørte om merkets vekststrategi for lette nyttekjøretøy og elektriske lastebiler var det innlysende at BYD som merke er perfekt posisjonert for å møte den stadig økende etterspørselen etter rene 0-utslipps kjøretøy. Med Norge som det mest elektrifiserte bilmarkedet i verden er BYD en perfekt partner for oss og vi ser frem imot utviklingen i dette partnerskapet, sier Dunvold.
Isbrand Ho, adm. direktør i BYD Europe, legger til:
– RSA er en av de mest erfarne bilimport-gruppene i regionen med et velkjent rykte for ikke bare å utvikle nye merker, men de har også den nødvendige infrastrukturen på plass for å støtte kundene og gi dem den beste merkeopplevelsen. Vår strategi er å tilby europeiske kunder en full range av nullutslippskjøretøy. På samme måte som vår e-buss divisjon har etablert et rykte for kvalitet og ytelse vil vår utvalg av personbiler, varebiler og lastebiler gjøre det samme. Dette er en spennende tid i BYD-historien og vi er glade for at RSA har blitt med oss på denne reisen.
Over 500 km rekkevidde
Den elektriske SUV-en BYD Tang EV600 har en rekkevidde på 520 kilometer.
Modellen vil være BYDs spydspiss i vekststrategien etter hvert som den ekspanderer i hele Europa. I november 2019 fortalte BYD at de ønsket å introdusere elektriske lastebiler i Europa i løpet av 2020.
BYD er i dag en av verdens største produsenter av batterielektriske kjøretøy og har levert over 750.000 elektrifiserte biler, hybrid og batterielektriske. BYD har solgt over 1300 elektriske busser i Europa, blant annet her i Norge.
Automatic article from feed: Native (CM) AT.no
STILLING LEDIG:
-
Isachsen Anlegg AS søker anleggsleder
Vil du være med å ha ansvaret for drift og produksjon på anleggsprosjekter innen vei, VA og infrastruktur?
-
Contur AS søker fagleder betong
Vil du bli med å forme fremtiden med en av Norges største entreprenører innen betongkonstruksjoner?
-
Isachsen Anlegg søker erfaren prosjekteringsleder
Er DU vår nye kollega?