Volvo lanserer nå ny FH med I-Save som er enda mer drivstoffeffektiv enn forgjengeren.

Ny Volvo FH med I-Save er mer effektiv

Volvo FH med I-Save lanseres nå i en mer drivstoffeffektiv versjon som kan redusere drivstoffkostnadene med opptil ti prosent.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Dette markerer en betydelig forbedring på tre prosentpoeng fra forrige generasjon.

- De aller fleste transportselskap vil gjerne senke drivstofforbruket og samtidig redusere CO₂-utslippene, spesielt innen langtransport. Med nye Volvo FH med I-Save, gir vi transportører enda større muligheter til å redusere driftskostnadene og miljøpåvirkningen, sier Jessica Sandström, senior visepresident, produktadministrasjon hos Volvo Trucks.

Nye Volvo FH med I-Save er en del av Volvo Trucks' nye europeiske produktsortiment som ble introdusert i vår. I-Save inneholder mange drivstoffbesparende løsninger, hvorav den viktigste er Volvo D13TC-motoren. Volvos 13-liters Turbo Compound-motor, lansert i begynnelsen av 2019, er selskapets hittil mest drivstoffeffektive motor.

Med lanseringen av den første generasjonen Volvo FH med I-Save i 2019, viste Volvo Trucks at denne løsningen kunne redusere kostnadene for drivstoff – diesel og AdBlue – med opptil sju prosent sammenlignet med en lastebil uten I-Save utstyrt med Volvos konvensjonelle 13-liters motor. Dette tallet er, ifølge Volvo, bekreftet av uavhengige tester så vel som kundeerfaringer.

Jessica Sandström, senior visepresident, produktadministrasjon hos Volvo Trucks.

- Kombinasjonen av lavt drivstofforbruk, lavt støynivå og god kjørbarhet har fått en veldig positiv mottakelse. Mange transportører ser på Volvo FH med I-Save som et verktøy for å redusere karbonavtrykket», sier Jessica Sandström.

I-See ser mer enn det menneskelige øyet

Med den nye generasjonen Volvo FH med I-Save, har Volvo Trucks' produktutviklere redusert drivstofforbruket ytterligere:

Gjennom å analysere brukerdata og oppdatere programvare har Volvo Trucks optimalisert balansen mellom drivstofforbruk og kjørbarhet, noe som fører til en ytterligere reduksjon i drivstofforbruket ved kjøring i Eco-modus.

I tillegg til en oppgradering av I-Save, har nye Volvo FH en mer aerodynamisk utforming og I-See har en ny funksjon som gjør det mulig for lastebilen å oppdage når det er effektivt for motoren å øke turtallet litt og deretter trille, selv på veier som ser flate ut for det menneskelige øyet – for å enda større drivstoffbesvarelser.

- Dette resultatet betyr at ved å velge nye Volvo FH med I-Save, kan transportører redusere drivstofforbruket med opptil ti prosent sammenlignet med en vanlig Volvo FH utstyrt med vår 13-liters motor med Euro 6 trinn D. Enda større besparelser kan oppnås i praksis, siden de fleste kunder som kjøper nye Volvo FH med I-Save bytter fra eldre lastebiler med høyere drivstofforbruk, sier Jessica Sandström.

Forskjellen i drivstofforbruk beregnes ved å sammenligne kostnadene for diesel og AdBlue for I-Save: D13TC Euro 6 trinn D med drivstoffpakke for langtransport sammenlignet med D13 eSCR Euro 6 trinn D uten drivstoffpakke for langtransport.

- Effektivt og behagelig

Nye Volvo FH med I-Save representerer et nytt skritt fremover når det gjelder drivstofføkonomi. I tillegg gir lastebilens optimaliserte dreiemoment innen et bredt turtallsområde jevn kjøring og leverer kraften som trengs for å opprettholde en høy og konstant gjennomsnittshastighet, selv i «utfordrende topografi».

- Vi gjør det enklere og mer behagelig å kjøre drivstoffeffektivt, selv på kuperte veier. Nye Volvo FHs førermiljø i toppklasse hjelper også sjåførene til å prestere optimalt gjennom hele arbeidsskiftet, sier Sandström.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS