Deutz-Fahr med rimeligere modell
LYTTET: Traktor-produsenten Deutz-Fahr har lyttet til spesielt skandinaviske kunder og kommer nå med en rimeligere modellserie.
Produsenten er ærlig på at dette har kommet etter
forespørsler fra skandinaviske kunder som har etterspurt det produsenten
omtaler som traktorpriser med fokus på ærlighet og åpenhet.
Den nye modellserien kommer i tillegg til eksisterende
Deutz-Fahr Moni-edition, en serie med kraftige traktorer og ekstrautstyr på et
høyt nivå. Nyhetene kommer som følge av erfaringer fra danske Moni som har hatt
Deutz-Fahr i en tid, og som også fikk agenturet i Norge og Finland fra og med
2025.
Erfaringer og innspill fra forhandlerne har ført til at de
nå kan presentere fire såkalte basic-modeller.
- Det er en øvelse å skulle velge, selge og markedsføre
traktorer til ulike oppgaver, ikke minst til ulikt omfang av oppgaver. Siden
starten i 2021 har vi styrket virksomheten og posisjonen vår i markedet ved å
hente high-spec-traktorer direkte fra Deutz Fahr-fabrikkene. Men samtidig ser
vi nå at ikke alle har de samme behovene, for eksempel for transmisjon,
kjørekomfort, styrke og RTK. Dette er medvirkende til introduksjonen av vår nye
basic-serie som også treffer et annet prisnivå og generelt vil ligge 15–30%
rimeligere sammenlignet med våre allerede attraktive og prisgunstige
Moni-editions, sier adm. direktør Henrik Hansen i Moni.
Deutz Fahr basic
Med basic-utgaven oppfylles selvsagt lovmessige og
markedsbestemte minimumskrav for traktorer i Skandinavia, men deretter velger
kunden selv hva man ønsker. De nye modellene kommer med utspring fra 5-, 6- og
7-serien med fast lav pris, men som kan tilpasses med spesifikke ønsker.
- Vår basic-edition kommer til å gi kundene et verktøy for å
sammenligne og vurdere alternativer på en ny måte. De skal ikke føle at vi som
importør forteller dem hvordan traktoren deres skal se ut, hvilket utstyr den
skal ha eller hvilke oppgaver den kan løse. I stedet gir vi kunder og
forhandlere den største tilliten til å ta dialogen om den neste investeringen
som skal passe perfekt til kundens ønsker, sier Hansen.