Dynapac CA1300 med sikkerhetsførerhus.

Dynapac CA1300/1400 - nå med sikkerhets-førerhus

For å forbedre operatørkomforten, introduserer Dynapac nå vibrasjonsvalsene Dynapac CA1300 og CA1400 med sikkerhetsførerhus inkludert friskluftventilasjon, oppvarming og aircondition.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Eksterne trafikkspeil, 4 stk. Led-arbeidslys, roterende varsellys og Dab-radio med USB / MP3 og blåtanntilkobling er standard.

Dynapac CA1300 og CA1400 er vibrasjonsvalser designet for kompaktering i rørgraver, på veier, gater og parkeringsplasser. På grunn av den relativt lille størrelsen og gode manøvrerings-egenskaper er valsene også godt egnet for komprimering på store byggefelt og industrielle byggeplasser.

CA1400 med to amplituder og to hastigheter

Valsebredden er henholdsvis 1370 mm og 1676 mm, og statisk linjelast opp til 20 kg/cm som gir muligheten til å kompaktere sand og grus i lag opp til 50 cm.

CA1400 har to amplituder, høy på 1,7 mm og lav på 0,8 mm.

Førerplassen i Dynapac CA1300.

Med mengdefordeler, differensialsperre og trommeldrift blir fremkommeligheten både fremover og bakover god. CA1400 har tostegs hastighet som kontrolleres via kjørespaken. Hvis avstrykerblad er montert, betjenes alle funksjoner for dette med knapper på kjørespaken. Det eliminerer behovet for å skifte grep på spak eller ratt.

PD-versjonen kan komprimere silt og leire i en dybde på 45 cm.

Stage V motor med ECO som standard

Valsene er utstyrt med Kubota Stage V-motor på 55 kW (75 hk). Seneste utslippsstandard og ECO-mode er standard.

Motoren er montert på tvers for å få perfekt servicetilgang når man står på bakken. Luftinntak er høyt plassert for å minimere støvinntaket. Et uttak på 12 volt er plassert i motorrommet for å lette service selv om det er nattdrift.

Førerplassen

Førerplassen er designet for å gi et høyt nivå av førerkomfort og god oversikt over arbeidsområdet og omgivelsene.

Arbeidslys for best mulig sikt under nattarbeid er standard. Det samme er beskyttelsesstrukturen rundt førerens bein og 3” setebelte.

Den vibrasjonsisolerte plattformen skal gi svært lave kropps- og hånd-/armvibrasjoner. Førerhusdøren er stor og mulig å åpne i en vinkel som gjør det enkelt å komme inn og ut av førerhuset.

Friskluftventilasjon med filter, varme og klimaanlegg er standard så vel som tonede vinduer for å minimere varmestråling og refleksjoner.

Vindusviskere foran og bak, høyre førerhusvindu som kan åpnes for kommunikasjon og posisjonering av speil sammen med interiør lys, skal gjøre det mulig å jobbe under alle forhold. Lavt støynivå ved operatørstasjonen sikres av det buede frontvinduet og isolasjon i både gulv og tak.

Sikkerhet

Sikkerhetsfunksjoner inkluderer ryggealarm og batteribryter utenfor motorrom.

Som alltid på Dynapac-maskiner, er parkeringsbremsen skilt fra kjørespaken for ikke å utilsiktet kunne løsne parkeringsbremsen. Motordekselet er låsbar og dekker alle påfyllingspunkter.

Powered by Labrador CMS