Administrerende direktør Frank Duvholt og konferansier Heljar Berge utbrakte en skål for ny logo.

Entreprenør arrangerte festival og avduket ny logo

Marthinsen & Duvholt arrangerte festival for de ansatte. Loveshack, Admiral P, Hardhaus og DJ Elvira sto for de musikalske innslagene.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

- At jeg skulle være den som ønsker velkommen til en festival med nesten 300 gjester, det hadde jeg ikke tenkt for 21 år siden da vi startet selskapet, innledet administrerende direktør Frank Duvholt i sin velkomsttale til kollegaene som var samlet til festival fredag 10. september.

- Den gangen med ekstra hydraulikkolje, gravetenner og nivelleringskikkert og spray bak i bilen. Vi få som var der den gangen gjorde så godt vi kunne, fortsatte han fra scenen.

I 2021 er det ca. 240 ansatte i Marthinsen & Duvholt AS, som i sin tid ble etablert av Frank Duvholt og Svein Håkon Marthinsen. Skanska Norge AS kom inn på eiersiden i 2011, et oppkjøp som har ledet til større prosjekter for alle ansatte.

Marthinsen & Duvholt tar i dag på seg oppdrag fra 1 million kroner og opp til å være med på de største prosjektene til 3,5 milliarder kroner. I 2020 satte selskapet omsetningsrekord ved å passere 1 milliard kroner, og selskapet er i dag godt i gang med å bygge utslippsfri maskinportefølje.

De ansatte fikk svingt seg – men kun med kolleger innenfor egen kohort.

Det er med andre ord god vekst i en av Sandefjords største bedrifter. Fredag forrige uke, ble dette feiret med en storslått festival for kolleger med følge, midt i badeparken i Sandefjord.

- Vi i M&D har gjort mange gode grep de siste årene for å tilpasse oss det som skjer i samfunnet. Vi har digitalisert mye, vi er med på en grønn linje med elektriske biler og maskiner. Vi har et større biodiesel-forbruk hos oss nå enn fossilt drivstoff. Vi er med på et prosjekt der det blir brukt klimanøytral asfalt som det første i hele verden. Vi er både Ceequal- og ISO miljø-sertifisert som bare et fåtall maskinentreprenører kan vise til, sier Frank Duvholt.

Skal være et selskap der folk gleder seg til å gå på jobb

Marthinsen & Duvholt er opptatt av å være et selskap der folk trives, kjenner hverandre og gleder seg til å gå på jobb. I sin tale på kvelden, pekte Frank Duvholt på «den sterke MD-kulturen» som en av de viktigste suksessfaktorene til at selskapet går så godt som det gjør.

- For å ivareta, og bygge videre på, en slik sterk selskapskultur, er betydningen av å treffes og av å feire sine seire, uvurderlig, sa han.

Loveshack i aksjon etter mørkets frembrudd.

Gleden var derfor stor over endelig å kunne få samles igjen etter halvannet år med covid-19 og smittevernrestriksjoner.

Ny logo

I sammenheng med at Marthinsen & Duvholt «rigges for fremtiden», er det tatt et valg om å fornye også den visuelle profilen til selskapet.

Ny logo og grafisk profil skal representere «de sterke verdiene og den iboende kulturen som har drevet Marthinsen & Duvholt til der de er i dag, og samtidig egne seg på moderne flater og reflektere den grønnere retningen selskapet har peilet ut».

At selskapet bytter logo og grafisk profil, var holdt hemmelig for ansatte i selskapet under utarbeidelsen, og ble presentert som en overraskelse under programmet før musikken spilte opp.

For å gjennomføre selve logo-avdukingen, bidro ordfører i Sandefjord, Bjørn Ole Gleditsch.

Admiral P i aksjon.
God stemning, og smittevernet var hensyntatt. Prosjektene satt prosjektvis i samme kohorter som de arbeider med til vanlig, og det var plassert ut anitbac på bordene.
Festivalfølelsen var helt klart til stede blant de flere hundre ansatte med følge fredag kveld.
Kveldsstemning.
DJ Elvira.
Registrering ved ankomst festivalen.
Bandet Hardhaus spilte dansbar musikk til glede for dem som svingte seg på dansegolvet.
Det lokale event-selskapet «Extol» hjalp til med gjennomføringen av festivalen. All drikke ble servert ved bordene.
Powered by Labrador CMS