Nokian Tyres Armor Gard 2 Mine heter dekket som nå kommer i mindre
dimensjoner på 9,00-20.
Der nede i dypet er det tøffe arbeidsforhold, og én av
kvalitetene Nokian fremhever med Tyres Armor Gard 2 Mine er dets kuttmotstand,
solide kjøreegenskaper og lang levetid.
Dekket har tidligere bare vært tilgjengelig i dimensjon
10,00-20. Med 9,00-20 kan flere kjøretøy benytte dekket.
Annonse
- Nokian Tyres Armor Gard 2 Mine har allerede bevist verdien
sin overfor kundene. Vi er svært fornøyd med å kunne introdusere denne nye
dimensjonen som vil hjelpe enda flere gruvearbeidere å jobbe effektivt og trygt.
Det er en totalt sett smidigere opplevelse med disse dekkene på kjøretøyet,
sier Kimmo Kekki, Global Product Manager hos Nokian Heavy Tyres.
LANSERES: Nokian Tyres Armor Gard 2 Mine.Jalosen Verstas Oy
Bor dypere
Underjordisk gruvedrift stiller spesielle krav til dekkene.
Skarpe steiner øker risikoen for dekkskade. Glatte steiner krever godt våtgrep.
De trange områdene gir vanskelig fremkommelighet, og bare kompakte maskiner er
i stand til å bevege seg fritt, skriver Nokian i pressemeldingen og legger til
at Tyres Armor Gard 2 Mine innfrir på alle disse punktene.
- Dette er dekk man kan stole på, selv ved de mest
utfordrende forhold under bakken, oppsummerer Kimmo Kekki.
Enda bedre beskyttelse mot risikoer under bakken
Nokian Tyres Armor Gard 2 Mine er vertikalt 25 prosent
stivere i forhold til forgjengergenerasjonen av Armor Gard-dekk. I tillegg har
det 12 prosent mer gummi i mønsteret. Mønsteret har dessuten blitt gjort
bredere for å redusere kontakttrykket og gjøre dekket mer slitesterkt.
Vinduene maksimerer avkjølingen av dekkene og holdbarheten
til rammen. Forbedringer av den innvendige fôringen maksimerer slitestyrken til
slangen og løfter kvaliteten på Nokian Tyres Armor Gard 2 enda et hakk, melder
Nokian.
Sist, men ikke minst, har selve dekket fått en mer
rektangulær form som øker stabiliteten med opptil 25% i forhold til
forgjengermodellen. Gjennom disse forbedringene gjør de allerede veletablerte
dekkene det mulig å bore enda dypere – og bane vei i ukjent terreng.