RUSTEN MEN GOD: LaBounty-saksen er rusten, men god i drift når vi fikser den opp, sier Per Inge Sandvik med Bjørn Smith bak. Foto: Bjørn E. Eriksen

Med service som drivkraft

SIKKER DRIFT: - Opplegget vårt er å gi samarbeidspartnerne et sikkert serviceopplegg og derved bidra til å redusere driftsstans. Det gjør vi ved å ha en tett dialog med oppdragsgiverne.

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

KJEMPE: Uken før Sapiomessen var Per Inge Sandvik på serviceoppdrag på en Liebherr 200-tonner med LaBounty saks. (Foto: Privat)

Per Inge Sandvik (35), daglig leder i Sandvik Service Solution AS, har hovedkvarter i Vikedal og har bygd opp sin mobile service- og verkstedvirksomhet for å betjene anlegg-, industri-, landbruk- og oppdrettsnæringene i nærområdene. I tillegg driver firmaet også med sakkyndig kontroll av maskiner. Sapiomessen ligger midt i bedriftens nedslagsfelt, og derved et naturlig sted å være. Ikke minst fordi maskinentreprenører er en sentral målgruppe.

Et saftig, rustent og velbrukt verktøy var plassert på standen. Hensikten var sikkert å vise at «denne godt brukte LaBounty saksen» kan vi få skikk på og levere i toppform ved en oppussing. Firmaet skaffer også tilsvarende eller større LaBounty-sakser via importøren IPE i Gøteborg, for slag og utleie.

Den 950 kilos saksen er likevel i juniorformat sammenlignet med en 20 tonns LaBounty-saks som sitter på en 200 tonns Liebherr-graver hos AF Dekom i Nedre Vats.

- Kommer nettopp fra service på Liebherr-maskinen, og det er mektig å se når den tar slikt klippeutstyr i bruk, sier Sandvik som har bygd opp et godt nettverk med ytterligere fem mann disponible for oppdrag.

Powered by Labrador CMS