Ramudden SVEA WXS 2,85 trafikkberriere.

Ny trafikkbarriere

Med fokus på rask montering og eliminering av forankringsbehov.

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Ramudden lanser nå trafikkbarrieren SVEA WXS 2,85. SVEA inngår i et sikkert og intelligent produktsystem (IPS) for midlertidig bruk og er først og fremst ment som langsgående sikring.

Det er lagt stor vekt på rask og sikker montering, korte monteringslengder og eliminering av forankringsbehov.

Barrieren er kollisjonstestet etter kravene gitt i veinormalen N101. Testene tilfredsstiller kravene til styrkeklasse T1, T2 og T3.

Navnet SVEA er en forkortelse for Safe-Versatile-Engineered-Advanced.

Denne koblingsløsningen skal ifølge Ramudden gi «50% kortere installasjonstid, med lavere risiko for klemskader».
Muligheter for sammenbygging med SVEA WXS 2,85.

- Vi har i løpet av flere år vurdert og hatt tanker om å utvikle vår egen barriere. Hovedårsaken var at alle barrierene som var på markedet hadde ulike fordeler og ulemper når det gjaldt testing og godkjent lengde, arbeidsbredde, utfordringer ved lasting og lossing, antall barrierer under transport, sammenkobling og/eller bolting under montering og arbeidsmiljøforhold. Høsten 2018 bestemte vi oss for å samarbeide med Worxsafe for å utvikle en barriere som inneholdt så mange som mulig av de beste egenskapene for å møte de kravene og ønskene som vi selv og kunder har uttrykt. Nå, tre år senere, kan vi stolt vise og tilby SVEA til våre kunder, trafikanter og ansatte. Alt for at vi skal få et sikrere og tryggere miljø for dem som arbeider på veien, men også for dem som passerer, sier Peter Gustafsson, COO hos Ramudden.

Produktfakta SVEA WXS 2,85:

Kapasitetsklasse T2: Arbeidsbredde W2 (0,8 m.) og min. installasjonsbredde 22,8 m.

Kapasitetsklasse T3: Arbeidsbredde W3 (1 m.), og min. installasjonsbredde 28,5 m.

Powered by Labrador CMS