Volvo CE skal satse på markedsnære lokale arrangement i egen regi, fremfor å delta på store internasjonale messer.

Volvo CE skal ikke delta på Bauma 2022

Anleggsmaskin-produsenten satser på å holde egne arrangement, både fysiske og på nett, de neste årene.

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

I lys av nye kundebehov, akselerert av covid-19-pandemien, kunngjør Volvo Construction Equipment (Volvo CE) nå at de vil satse på en annen type markedsføring mot kundene fremover.

Volvo vil satse mer på lokale arrangementer i egen regi, satse på sømløs samkjøring av tradisjonell og digital markedsføring og øke investeringen i digitale markedsføringskanaler.

- Som et resultat av dette, har Volvo CE besluttet ikke å delta på Bauma i München i 2022, skriver konsernet i en nyhetsmelding.

Sparer miljøet med mindre reising

Den nye markedstilnærmingen er også et resultat av at Volvo CE ønsker å redusere sitt «miljø-fotavtrykk».

- Vi opplever at kundene våre ønsker å møte oss både ansikt til ansikt og digitalt. Ny teknologi gir nye muligheter for å drive forretning mer effektivt og samtidig spare miljøet, sier Carl Slotte, europasjef hos Volvo CE.

Utelukker ikke deltakelse på messer i fremtiden

Men selv om digitale møtepunkter har fått et oppsving på grunn av pandemien, erkjenner Volvo at fysiske møteplasser fortsatt vil ha en viktig rolle også i årene fremover.

- Til tross for at vi har trukket oss fra neste års messe, utelukker vi ikke deltagelse i fremtidige utgaver av Bauma-messen i München eller andre messer. Vi vil fortsatt følge med på hvordan våre kunder ønsker å komme i kontakt med oss, basert på deres behov og ønsker, sier Slotte.

Powered by Labrador CMS