
Fem tilbud på ny E69 Skarvbergtunnelen
Det laveste tilbudet er på 622.282.726 kroner, mens de fire andre tilbyderne ligger mellom 644.857.704 og 671.592.220 kroner.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Skanska Norge AS leverte det laveste tilbudet på bygging av den nye Skarvbergtunnelen på E69 i Finnmark (se protokollen fra tilbudsåpningen under til høyre).
- Tilbudene ligger veldig tett. Det kan bety at vi har laget et godt konkurransegrunnlag og at entreprenørene vurderer usikkerheten i prosjektet ganske likt, sier delprosjektleder Torgeir Dahle i Statens vegvesen.
De fem tilbyderne har allerede gjennomgått en kvalifiseringsprosess. Nå vil Statens vegvesen vurdere tilbudene nærmere.
- Målet er å kunne inngå kontrakt slik at anleggsarbeidet kan starte i løpet av høsten 2018, sier Torgeir Dahle.

E69 Skarvbergtunnelen blir årets største nye veianlegg i Nord-Norge. Det skal bygges en helt ny tunnel på 3,5 kilometer og 3,8 kilometer ny vei nord for tunnelen. Dermed fjernes en av de mest skredutsatte strekningene på hele E69, som førte til at Nordkapp kommune var isolert flere dager sist vinter.
Etter planen skal den nye tunnelen settes i trafikk høsten 2021.
STILLING LEDIG:
-
Maskinførere NLBO
Peab Anlegg
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Operatør til Albach flishogger
BioDrift AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør