
S-Way lansert
MADRID (AT.no): Iveco har lansert sin nye lastebil-serie fra 18 tonn og oppover.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det skjedde tirsdag 2. juli 2019 i Madrid.
Fremdeles er det et sterkt fokus på LNG, men allerede i 2021 skal de ha 16 hydrogenbiler i test i Europa. Dette skal skje i samarbeid med en annen produsent. Tør vi gjette på at Trevor Milton i Nikola har funnet sin Europeiske samarbeidspartner?
Fører og oppkobling

Det er inne i hytta mye av fokuset har vært ved utviklingen av S-Way. Føreren skal få en bedre hverdag hvor digitalisering er de viktigste nyhetene, men også bedre oppbevaringsmuligheter samt større og bedre senger.
I 2020 skal 90% av Europas lastebilpark være oppkoblet. Dette betyr at mer av funksjonene kan gjøres med smarttelefonen. I S-Way skal alle hyttefunksjoner som eksempelvis å låse, skru av og på interiørlys kunne gjøres via smarttelefonen og MyIveco Easy Way. Disse nye funksjonene muliggjøres via den nye oppkoblingsboksen fra Azure og software fra Microsoft.
Hytta
Hytta har fått et nytt takparti, dette gjør at den er høyere enn tidligere, og ifølge Iveco den høyeste på markedet. Dette resulterer i et flatere gulv, men fremdeles er det en 10 cm høy tunnel mellom setene. Frontpartiet er helt redesignet med en tredelt støtfanger som gjør reparasjoner av småskader rimeligere. Dørene er større enn tidligere og går ned slik at de også dekker stigtrinn 2.
Hele hyttestrukturen er redesignet og er nå sikrere ved en kraftigere struktur enn tidligere. Den nye oppbyggingen skal også gjøre sikten rundt bilen bedre og i tilfelle uhellet skulle være ute er den også sikrere for føreren.
Ved at hytten nå er redesignet gjør seg utslag i lavere luftmotstand noe som skal resultere i ca. 2000€ lavere drivstoffkostnader i året.
En ny foraksel og endringer i bremsene resulterer i 15% kortere bremselengde hevdes det.
STILLING LEDIG:
-
Hæhre Entreprenør AS søker laborant
Ønsker du en spennende jobb som laborant innen vei og anlegg?
-
Hæhre Entreprenør AS søker kalkulatør konstruksjoner
Er du en drivende dyktig kalkulatør med engasjement for anleggsbransjen?
-
SMP PARTS NORGE AS søker Field Sales Manager
Vi søker en sulten og ambisiøs Field Sales Manager til markedsledende selskap
-
Isachsen Anlegg AS søker stikningsingeniør
Vi ser etter deg som er klar for nye utfordringer på prosjekter innen vei, VA og infrastruktur på Østlandet!
-
Isachsen Anlegg AS søker anleggsleder
Vil du være med å ha ansvaret for drift og produksjon på anleggsprosjekter innen vei, VA og infrastruktur?
-
Entrack søker mekanikere til avd. Møre og Romsdal / Sunnfjord
Mekaniker på jakt etter nye utfordringer? Se her!
-
Agaia søker lærlinger
Vi søker lærlinger som vil utvikle seg i et miljø der teori møter praksis!?
-
Isachsen Anlegg AS søker BIM-teknikker
Er DU den vi ser etter?
-
Engcon Norway AS søker selger/produktveileder/ordremottaker
Er DU vår nye kollega?