Valtra N-Serie med luftfjæret foraksel
Valtra introduserer nå «Aires» luftfjæret foraksel som et tilleggsutstyr på N-serien i 2019.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
- En luftfjæret foraksel reagerer raskere og gir bedre støtdemping, spesielt under forhold med hurtige akselbevegelser og raske endringer i akselbelastning, som ved bruk av frontlaster. Dette gir overlegent trekkraft og bedre førerkomfort, i forhold til hydro-pneumatiske løsninger, skriver Valtra i en pressemelding.
Aires-fjæring på N-serien er helt identisk med konstruksjonen på Valtra T-serie. Systemet tilbyr en separat, selvjusterende luftfjæring med en luftbelg og to støtdempere.
Fjæringssystemet bruker trykkluft, noe som skal sikre optimal funksjonalitet, også ved lave temperaturer. Traktorens trykkluftanlegg kan i tillegg brukes til andre formål, som trykkluftbremser på tilhenger, rensing av radiatorer eller andre vedlikeholdsoppgaver.
- Fordelene med luftfjæret foraksel trer tydelig fram etter hvert som traktorens totalvekt øker, som ved bruk av store frontmonterte redskaper og frontlastere, skriver Valtra.
Høyere hastigheter på traktor og bruk av trykkluftbremser på henger, for å imøtekomme strengere krav til sikkerhet (EU Mother Regulation), støtter også denne løsningen. Den nye luftfjæringen vil bli tilgjengelig på alle modeller av N 174 fra våren 2019. Høsten 2019 kommer N134 og N154 etter.
Dagens andre generasjons hydro-pneumatiske fjæring vil fortsatt være tilgjengelig på de mindre modellene i N-serien.
STILLING LEDIG:
-
Isachsen Anlegg AS søker anleggsleder
Vil du være med å ha ansvaret for drift og produksjon på anleggsprosjekter innen vei, VA og infrastruktur?
-
Contur AS søker fagleder betong
Vil du bli med å forme fremtiden med en av Norges største entreprenører innen betongkonstruksjoner?
-
Isachsen Anlegg søker erfaren prosjekteringsleder
Er DU vår nye kollega?