PROFF Fikk langtidsavtale med Asko MELLOMTRANSPORT: Asko Midt-Norge velger Litra som samarbeidspartner på mellomtransport i Trøndelag og Nordland.
PROFF Tallenes tale 2023: ASKO Transport AS Her ser du de økonomiske nøkkeltallene fra ASKO Transport AS for regnskapsåret 2023 og hvordan disse var i forhold til tilsvarende tall i 2022.
PROFF Engelund med åtte nye gassbiler VESTBY: Engelund Termofrakt AS har investert i åtte nye Scania R410-gassbiler.
PROFF Får nesten bare skryt SCANIA WINTER, TRYSIL: Den kanskje mest prøvekjørte bilen under Scania Winter 2024 ble verdens første registrerte Regional BEV, som på arrangementet ble omtalt som Asko-bilen.
Scania overrakte verdens første regionale BEV-lastebil til ASKO ASKO blir verdens første kunde som tar i bruk den nye generasjonen BEV Regional elektriske lastebiler fra Scania. Med mer krefter, lengre rekkevidde og større totalvekter åpner det seg helt nye muligheter for fossilfrie transporter.
Asko-skryt til regjerings-partiene og SV – Støtte til grønn omstilling i transportbransjen kan gi store klimagevinster
PROFF Bring la inn bestilling i 2018 Kan fortsatt ikke regne med å få Tesla Semi med det første. Nå er det sent i 2024 eller senere som gjelder.
Asko: - Effektiviteten er ganske rå Asko Midt-Norge har lett etter utstyr som effektivt fjerner snø fra lastebilene. Nå er en smart variant på plass.
Askos nye el-trekkvogn kan kjøre 50 mil fullastet Onsdag morgen ankommer Nord-Europas første elektriske trekkvogn med en batteripakke på 900 kilowattimer Norge. Den kan kjøre opptil 50 mil fullastet.
PROFF Klare for større el-biler JESSHEIM: Volvo Trucks har hatt opplæring for selgere og servicefolk. Nå er de klare for at de første batterielektriske trekkvognene skal begynne å kjøre i Norge.
Skal kjøpe utslippsfrie vogntog med rekkevidde 900 km Asko Midt-Norge AS vil anskaffe hydrogendrevne trekkvogner fra Scania med en rekkevidde på opp mot 900 km.
Trekker 50 tonn i 50 mil Asko har skaffet seg Europas første elektriske tungbil som kan trekke 50 tonn i 50 mil. Det settes nå en ny standard for rekkevidde på elektriske lastebiler i Norden.
RøhneSelmer og Selmer Eiendom kjøper Askos anlegg i Lier Anlegget i Industrigata 1 er på 12.500 m² og skal huse RøhneSelmers fremtidige service og logistikksenter for Ford i Stor-Oslo.
Kritiske til regjeringens veikart for hydrogen Veitransport-bedriftene er skuffet over at en satsing på hydrogen til tungtransport skal baseres seg på noen få knutepunkt langs kysten.
Asko vant Næringslivets klimapris 2020 Asko ble torsdag tildelt Næringslivets klimapris. Prisen er et samarbeid mellom NHO, NTNU og Zero.
Asko har bestilt 55 elektriske Scania-er ABB skal levere ladestrukturen til de batterielektriske Scania-ene, og skal få på plass dette ved distribusjonssentre over hele landet.
Verdens første elektriske Scania OSLO (AT.no): For tre uker siden markerte Asko oppstarten av verdens første Scania på hydrogen. Onsdag 12. februar fikk de skilter på verdens første Scania på batteridrift ute hos kunde.
Hydrogen-eventyret endelig i gang TRONDHEIM (AT.no): Asko i Midt-Norge er endelig klar for neste kapittel i sitt hydrogeneventyr. Deres første lastebil på hydrogen, som har fått navnet Askepott, er klar for landeveien.
Pizza og Cola på skinner Asko og Norgesgruppen skal sende pizza og Coca-Cola på Nordlandsbanen. Erstatter 13.000 vogntog.
Et bio-løft for transporten Energiselskapet St1, som driver landets Shell-stasjoner, bygger nytt bioraffineri ved sitt oljeraffineri i Gøteborg.
119 Enova-millioner til ASKO ASKOs helelektrisk transportkjede kan bli en realitet når Enova nå bevilger 119 millioner kroner til planene.
Beredt på upopulære tiltak Ifølge ASKO-direktør Per Ola Drøpping vil fjerning av parkeringsplassene ved Maxbo skape vanskeligheter for varetransporten.
UPS med Asko på hjul UPS bestiller 125 Tesla el-lastebiler. Asko er Norges første bestiller av den nye lastebilen.
- Har ikke rekkeviddeangst Ioannis Soumpasis er en av tre faste sjåfører som kjører ASKOs elektriske Emoss distribusjons-lastebil. Han trives med bilen og har aldri hatt rekkeviddeangst.
Asko-brannen kostet 200 millioner Det kommer til å koste rundt 100 millioner kroner å bygge opp igjen fryselageret, i tillegg til tapte varer for store verdier.
Brannen: Asko leverer tilnærmet som normalt - Det viktigste er at kunder får varer som normalt, sier administrerende direktør i Asko, Tore Bekken.
Asko-brannen har blusset opp igjen Brannen i Askos lager i Vestby, som ble slukket fredag, blusset opp igjen torsdag 11. april.
Landets største matvarelager tok fyr Det er stor usikkerhet rundt følgene etter at Askos sentrallager i Vestby, Norges største lagerbygning og landets største matlager tok fyr fredag 7. april.
Gutt (6) satt under Asko-tralle i 15 km En gutt ble meldt savnet i Son i Akershus på kvelden tirsdag 29. mars. Han ble funnet igjen 15 km unna, da han lekte inne på Askos anlegg i Vestby.
Asko satser videre på biodrivstoff Bring har gitt opp og fyller konvensjonell diesel på tanken, men Asko satser fortsatt på biodrivstoff.
Betaler 71 mill. kø-kroner Køkjøringen til landets tredje største containerhavn koster transportbransjen over 71 mill. kroner årlig. Nå krever bransjen og Statens vegvesen at Rv 19 kommer inn i NTP raskest mulig.
Åpnet solcelledrevet Storcash-butikk Solcelle-utbyggingen i Norge er nærmest tredoblet fra i fjor til i år. I midten av oktober åpnet landets fjerde største tilkoblede solcelleanlegg på taket av Storcash-bygget i Drammen.
Moderne Transport-prisen til Torbjørn Johannson VERDIG VINNER: Torbjørn Johannson, styreleder og deleier i Asko, er vinner av Moderne Transport-prisen 2016.
Askos nye lastebil kjører gratis i bommen OSLO (AT.no): Den er nemlig hel-elektrisk. Matvaredistributøren Asko presenterte sin nyeste distribusjonsbil, en nederlandsbygget Emoss, tirsdag 13. september i Oslo. Det var statsminister Erna Solberg som kjørte den.
Emoss elektriske lastebiler Har du hørt om Emoss fra Nederland? Til våren tar Asko i bruk sine første nederlandske Emoss-lastebiler.
20 nye trailere til Asko Europas største tilhengerprodusent fortsetter sitt samarbeid med Asko Transport AS.