Enighet om økte omsetnings-krav for biodrivstoff Stortinget ber regjeringen sende på høring blant annet omsetningskrav på 19 % for anleggsdiesel og 19 % for biodrivstoff i veitrafikken, med mål om innføring fra 1. januar.
PROFF Tror på biogass-boom etter bomfritak Nå innføres nulltakst for biogasslastebiler i bomringene i og rundt Oslo. Det kan bety tusenvis av biogasslastebiler på norske veier i løpet av få år.
Anleggsnæringen går foran Det stilles stadig strengere krav til utslipp på norske anleggsplasser, dette er en trend hvor de store bysentraene går foran, og mindre kommuner følger etter.
Skal produsere drivstoff av skog Nytt anlegg skal kunne omdanne omkring 1000 tonn tørket biomasse per dag.
Mer avansert biodrivstoff på norske veier To tredeler av biodrivstoff som selges i Norge er nå basert på avfall og rester. Samtidig stuper bruken av palmeolje.
Nå blir det full veibruksavgift på biodiesel Høsten 2019 ønsket regjeringen å innføre full veibruksavgift på biodiesel fra 1. januar. Dette ble stanset av Stortinget og utsatt i et halvt år. Fra 1. juli innføres avgiften for fullt.
Klar melding til transport-politikerne - Bærekraftig biodrivstoff må anerkjennes som en langsiktig klimaløsning i norsk politikk. Våre politikere har ikke noe annet valg – hvis de skal nå klimamålene.
– Fjerner gulroten – beholder pisken Regjeringen med finansminister Siv Jensen i spissen gjør det for dyrt å være miljøvennlig, mener bransjen etter avgiftshopp på biodrivstoff. Les regjeringens forsvar for endringen.
St1 lanserer nytt drivstoff for tungtransport Fredag 7. september lanserte energiselskapet St1 sitt fornybare biodrivstoff RED95 ved Shell-stasjonen på Grorud i Oslo.
Rett og slett dritbra Tine vil bruke 100-300 millioner kroner i egenproduksjon på biodrivstoff basert på kumøkk.
Imponerende pilot for tungtransporten Enova går inn med 116,7 millioner kroner til pilotanlegg for biodrivstoff for tungtransport.
Støtte til kjøp av lastebiler og anleggsmaskiner Bedrifter som vil kjøpe tyngre biogassdrevne kjøretøy og anleggsmaskiner kan nå få investeringsstøtte av Enova.
- Må over på biodrivstoff Statens vegvesen kommer til å stille krav om mer miljøvennlig anleggsdrift i kontraktene.
Asko satser videre på biodrivstoff Bring har gitt opp og fyller konvensjonell diesel på tanken, men Asko satser fortsatt på biodrivstoff.
Gjør BTL tilgjengelig for alle ASKER (AT.no): Eco-1 vil i løpet av tre år bygge 100 mobile stasjoner for den fornybare dieselen 2G Polar i Norge. Onsdag morgen åpnet den første stasjonen i Asker.
Diesel mye bedre enn sitt rykte Når enkelte Oslo-politikere ivrer for å utestenge dieseldrevne biler fra hovedstaden, så vil de også utestenge en teknologi som er i ferd med å bli minst like miljøvennlig som bensin.