– Betydelig forbedringspotensial for Bane Nors arbeider med store prosjekter Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård har mottatt rapport om hvorfor det gikk så galt med Follobanen-åpningen.
Driftskritisk informasjon var ikke tilgjengelig på norsk på Follobanen To måneder før åpningen av Follobanen, hadde driftsteknikerne i Spordrift AS fortsatt ikke «bruksanvisningen» på Follobanen på norsk.
- Må komme til bunns i saken - Opplysninger som er kommet frem gir grunn til bekymring, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
- Vi er så lei oss Follobanen-prosjektet til 36,8 mrd. kroner fortsetter å skuffe: Nå er banen stengt for trafikk ut januar!
Follobanen ble åpnet - stengt - og nå vet ingen når den åpnes igjen Det har kostet 36,8 milliarder kroner å bygge Follobanen. Reisetiden for tog Ski–Oslo senkes fra 22 minutter (Østfoldbanen) til 11 minutter med Follobanen.
Follobanen i mål - men bare unntaksvis vil det gå gods her Follobanen, snarveien mellom Ski og Oslo, er omsider klar for togtrafikk. Vi har sett nærmere på hva åpningen av Norges største og mest omtalte samferdselsprosjekt har å si ut fra et logistikkperspektiv.
PROFF Over to tusen bedrifter har vært med på bygging av Follobanen Nå er den åpnet for trafikk. Det var ingen ringere enn Kong Harald som klippet snora.
Omfattende inspeksjon i Blixtunnelen på Follobanen Det er strenge kvalitetskrav i det som skal bli Nordens lengste jernbanetunnel.