PROFF A. Pedersen & Sønn vant mot vegvesenet i retten KONFLIKTEN PÅ KJEMPEPROSJEKTET: Vegvesenet får ikke bytte underleverandør før saken er vurdert i en ordinær rettssak.
PROFF Statens Vegvesen krever utskifting av underleverandør BRUDD: Statens vegvesen krever utskifting av transportselskap fra prosjektet E10 / rv.85 Hålogalandsvegen etter alvorlige brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelser.
PROFF Hæhre for Skanska: Gjennomslag på Brattfjelltunnelen OPS HÅLOGALANDSVEGEN: Totalunderentreprenør Hæhre får skryt av Skanskas prosjektdirektør.
PROFF Nordec signerte med Hæhre og Skanska på 11 bruer STÅLKOMPOSITT: Entreprenørene skal sette opp stålbruer som veier til sammen 1552,5 tonn.
Ønsket 7,5 kilometer langt bærekraftig anleggsgjerde SKANSKA: Valgte gjenvinnbare metallgjerder framfor plastgjerder på OPS Hålogalandsvegen.
Skanska har signert gigantisk UE-kontrakt med Hæhre Underentreprise-kontrakt med verdi på 2,7 milliarder kroner.
Vil inngå kontrakt på tosifret antall milliarder Totalt skal det bygges 82 kilometer ny vei, herunder 27 kilometer gjennom i alt sju tunneler.
Tilbydergruppe trekker seg fra gigantprosjekt Gruppen Nordland Forbinde trekker seg fra OPS-prosjektet E10 Hålogalandsvegen. Nå er det kun én tilbyder igjen.
Via Borealis trekker seg fra det gigantiske OPS-prosjektet E10 Hålogalandsvegen Statens vegvesen beklager at en av de tre tilbyderne i konkurransen ikke ønsker videre deltakelse.
Tre videre i kampen om kjempeprosjekt i nord Rammen for prosjektet er 18,3 mrd. kroner. Tre leverandører-grupper er nå godkjent som tilbydere i konkurransen om å få bygge og drifte OPS-prosjektet E10 Hålogalandsvegen.
Tre ønsker kontrakt til mange milliarder i nord En norsk og to utenlandske entreprenører ønsker å delta i konkurransen om den store OPS-kontakten for E10 Hålogalandsvegen i Nordland og Troms og Finnmark.
50 lukter på milliardkontrakt i Nord-Norge Konkurransen om å få bygge og drifte E10 Hålogalandsvegen ble utlyst 17. mai. Nå lukter 50 bedrifter på gigantprosjektet som har en øvre totalramme på 18,3 milliarder kroner.
Vegvesenet: E10 Hålogalandsveien kan endre hele bransjen Statens vegvesen har aldri stilt strengere miljø- og klimakrav. Målet er å halvere mengden CO₂-utslipp og utvikle nye tiltak og løsninger for grønnere veibygging.
Prioriterer nytt nordnorsk veiprosjekt til 9,2 milliarder kroner Torsdag 4. mars bekreftet regjeringen at den vil prioritere bygging av ny E10/rv. 85 Tjeldsund-Gullesfjordbotn-Langvassbukt (E10 Hålogalandsveien).