Så langt har entreprenørene kommet etter ett års drift Prosjektet skal bli verdens lengste og dypeste undersjøiske veitunnel.
Eneste utenlandske entreprenør ble avvist til Rogfast-kontrakt Begrunnelsen var at selskapet ikke oppfylte kvalifiseringskrav.
Skal levere ca. 19.800 betong-elementer til Implenia Norge Ølen Betong har sikret seg kontrakt med Implenia Norge AS på leveranse av betongelementer til samferdselsprosjektet E39 Rogfast på parsellen E03 Boknafjordtunnelen sør.
Tildelt Rogfast-kontrakt på flere milliarder kroner Statens vegvesen har tildelt kontrakt på tunnelbygging fra Bokn til Kvitøy. - Det er ikke ideelt at det var kun to tilbydere, sier Vegvesenets prosjektsjef.
Seks vil ha stor Rogfast-kontrakt Entreprenører fra Norge, Kina, Spania, Italia og Sør-Korea har meldt seg på i konkurransen.
Stor interesse for Rogfast kontrakt Ni entreprenører har søkt om å bli prekvalifisert til den første av tre hovedkontrakter for å bygge E39 Rogfast.
Har lyst ut hovedtunnel-kontrakt på Rogfast Statens vegvesens prosjektleder mener kontraktstørrelsen bør være interessant for både norske og utenlandske entreprenører.
Hæhre/Risa tildelt Kvitsøy-kontrakten I konkurranse med tre andre entreprenører ble arbeidsfellesskapet Hæhre Entreprenør AS og Risa AS valgt til å bygge 3480 meter ettløpstunnel ned fra Kvitsøy til hovedløpene på E39 Rogfast.
Disse fire konkurrerer om den første store Rogfast-kontrakten Fire entreprenører er valgt ut til å legge inn tilbud på den den første store Rogfast-kontrakten.
Skal lede byggingen av verdens lengste undersjøiske veitunnel Oddvar Kaarmo (53) er ansatt som ny prosjektleder på E39 Rogfast.
Sju vil ha den første store Rogfast-kontrakten Sju entreprenører har bedt om å bli prekvalifisert for å bygge vei, bruer og tunnel ved Kvitsøy i forbindelse med ny E39 i Rogaland.
Flere elbiler kan gjøre bygging av tunneler billigere - Regjeringen har ambisiøse klimamål. Vi jobber for at alle nye biler som blir solgt i 2025 skal være utslippsfrie, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide.
Vil ikke gjøre E39 Rogfast til totalentreprise Statens vegvesen holder fast på at utbyggingen av E39 Rogfast bør skje med utførelsesentrepriser.
Rogfast: Har funnet kostnadskutt på 3 mrd. kroner Etter store kostnadsoverskridelser på Rogfast-prosjektet utenfor Stavanger, avlyste Statens vegvesen den første kontrakten i prosjektet. Nå er prosjektet på samferdselsminister Knut Arild Hareide bord.
Rogfast kåret til beste strategiske prosjekt i Europa Det amerikanske selskapet CG/LA kårer hvert år de mest spennende strategiske infrastrukturprosjektene i Europa, Asia og Middelhavslandene. For 2019 er Rogfast-prosjektet til Vegvesenet kåret som nummer én.
- Vegvesenet skal snu alle steiner - Statens vegvesen skal snu alle steiner for å finne løsninger som kutter kostnader slik at E39 Rogfast-prosjektet kan gjennomføres, sier samferdselsminister Jon Georg Dale.
Avlyser Rogfast-kontrakt Statens vegvesen avlyser konkurransen om Kvitsøy-kontrakten i Rogfast-prosjektet.
Kun ett tilbud på Rogfast-kontrakt Onsdag 10. juli, var det tilbudsåpning på E 02 – Kvitsøy-kontrakten i E39 Rogfast-prosjektet. Bare en tilbyder blir vurdert videre, opplyses det fra Statens vegvesen.
Gjennomslag for NCC i Rogfast-tunnel Entreprisen Sidetunnel Arsvågen er den første tunnelkontrakten på Statens vegvesens prosjekt E39 Rogfast.
Lyser ut ny Rogfast-kontrakt Statens vegvesen vil i løpet av mai 2019 lyse ut den neste store tunnelkontrakten på E39 Rogfast-prosjektet i Rogaland.
Tre får komme med tilbud på kjempekontrakt Statens vegvesen har bestemt hvilke tre entreprenører som får komme med tilbud på den største E39 Rogfast-kontrakten.
Rogfast-tunnelløp er ferdig drevet Torsdag 31. januar ble NCC Infrastructure ferdig med drivingen av det ene løpet i sidetunnelen på E39 Rogfast - E13 Arsvågen, Bokn kommune i Rogaland.
Fem interessert i den største Rogfast-kontrakten Tre norske og to utenlandske entreprenører har bedt om å bli prekvalifisert.
Andre Rogfast-kontrakt signert Statens vegvesen og BetonmastHæhre Anlegg AS har signert en kontrakt på å bygge en 700 meter lang sidetunnel i Mekjarvik i Rogaland.
Bruker seismikk i norsk tunneldriving Skal gi et mer nøyaktig bilde av hva som venter 150 til 200 meter foran stuff enn sonderboring alene kan gi.
Første tunnelkontrakt på Rogfast Torsdag 5. oktober ble en merkedag for Norges største veitunnelprosjekt, med tilbudsåpning av den første kontrakten.
Første Rogfast-kontrakt kunngjort Tirsdag 11. juli ble den første av fem entrepriser lyst ut nasjonalt og internasjonalt.
Rogfast vedtatt - kan bli byggestart i 2017 Tirsdag 23. mai vedtok Stortinget at Rogfast i Rogaland med kostnadsramme på 16,8 milliarder kroner skal bygges. Byggestart kan bli allerede i år.
Verdensrekord-prosjektering på Rogfast E39 Rogfast-prosjektet er det første store prosjektet i tidenes norske veiprosjekt; En ferjefri vei for veistrekningen E39 Stavanger - Trondheim.