- Grønne kjøretøy vil vinne Den grønne omstillingen er i gang, men må gå raskere og også være lønnsom underveis, skriver Ingelin Noresjø, daglig leder i Grønt Landtransportprogram i denne kronikken, som er et tilsvar og en oppfølger til kronikken fra Guttorm Tysnes i NLF 9. januar.
PROFF Manglende prioritering av klima LITE: Med unntak av to punkter ser Grønt Landtransportprogram lite i statsbudsjettet for å redusere utslippene fra landtransporten.
Minner om siste frist til å søke bedriftslading GRØNT LANDTRANSPORTPROGRAM OG ENOVA: Siste frist for å søke støtte til bedriftslading for elektriske lastebiler er 15. oktober.
PROFF - Når ikke klimamålene for landtransporten i 2030 RAPPORT: Men med forsterkede tiltak kan målene nås i 2034.
Tungbil-ladingen koster 13 milliarder 70.000 lastebiler skal kutte 50 % CO₂ innen 2030 og 100 % innen 2040. Det viser en fersk rapport fra Grønt landtransportprogram.