PROFF Wacker Neuson innfører HVO som alternativt drivstoff WACKER NEUSON: Nesten alle maskinene leveres fra fabrikk tanket med HVO.
PROFF En av de største noensinne AERO: Volvo får en av sine største lastebilordre noensinne fra det Italienske transport- og logistikkselskapet Lannutti.
Kjører Wavin-produkter med HVO biodiesel I Norden kjøres Wavins produkter av Frode Laursen A/S, med HVO biodiesel på tankene.
Thermo King godkjenner HVO, fossilfri diesel Bruken av HVO-drivstoff skal gi 90 % reduksjon i klimagassutslipp og forurensning av partikler, uten tap av motorytelse, sammenlignet med fossilt drivstoff i temperatur-regulerende aggregater innen transport.
Leverer sparkelmasse fossilfritt Gjennom Ruuds Transport leverer Mapei AS nå sparkelmasse på pumpebil med nullutslipp.
Slutter med biodiesel Ingen av DB Schenkers transportører i Norge kjører nå på biodiesel. Den siste sluttet nylig.
Asko satser videre på biodrivstoff Bring har gitt opp og fyller konvensjonell diesel på tanken, men Asko satser fortsatt på biodrivstoff.
Tine vil redusere årlig transport med 10.000 lass Tine vil redusere dieselforbruk med 1,2 millioner liter og transporten med 10.000 lass årlig ved å bruke modulvogntog.
Fjerner utslipp tilsvarende 300 personbiler Disse fire lastebilene har redusert CO2-utslippet betraktelig ved å bruke syntetisk biodiesel. Ved å logge forbruk og utslipp over tre måneder kan Norges Lastebileier-Forbund nå avsløre noen svært oppsiktsvekkende tall fra sin HVO-test.
Standard for fornybar diesel Den europeiske standardiserings-komitéen CEN (European Committee for Standardization) har vedtatt EN 15940 standarden for dieseldrivstoff.
HVO også for Mercedes-Benz Nå har også Mercedes-Benz godkjent storparten av sine dieselmotorer for HVO 2.-generasjons biodiesel.
Holder HVO hva som loves? Norges Lastebileier-Forbund (NLF) gjennomfører tidenes største test i samarbeid med Volvo, Scania, Mercedes-Benz og MAN.
Kutter fossilt drivstoff i 900 lastebiler Posten Norge bytter fra fossilt drivstoff til fornybar diesel i all tungtransport.
Kjører på vegetabilsk olje Scania Euro V-motorer kan kjøres på vegetabilsk olje. Etter planen skal også Euro VI-motorer fra produsenten kunne gjøre det.