Bedrift som satser på jentene - Vi er så mange jenter i bedriften at jeg føler meg ikke som en jente, bare som en del av teamet i bedriften. Vi klarer akkurat det samme som alle andre klarer, og vi har en ledelse som tenker sånn.
PROFF Tror på biogass-boom etter bomfritak Nå innføres nulltakst for biogasslastebiler i bomringene i og rundt Oslo. Det kan bety tusenvis av biogasslastebiler på norske veier i løpet av få år.
- Jeg har vokst opp i dette TRONDHEIM: Thea Stridshol (24) kjører tungtrekker. Hun kjenner ingen andre jenter som kjører denne type transport, men for henne falt det seg helt naturlig.
Økte krav må møtes med økt profesjonalisering KOMMENTAR: Norske transportbedrifter møter stadig flere krav – både fra samfunnet og kunder.
Denne sjåføren har en god grunn til å dukke Selv om det blir litt vinglete kjøring, er det beste alternativet i denne situasjonen å holde hodet lavt. Se hvorfor i videoen.
Får ikke teste autonom lastebil fordi den ikke kan bevise at den er edru Den svenske produsenten av førerløse lastebiler, Einride, har presentert sin nye «Pod». Einride har imidlertid fått en utfordring, fordi kjøretøyet ikke kan alkotestes eller fremvise førerkort.
MAN styrker sin skandinaviske organisasjon Hovedformålet er å være mer handlekraftig og fleksibel i hvert av de skandinaviske landene.
Endelig kom brua Yrkes- og lastebilsjåfører slipper å kjøre med hjertet i halsen etter en svært etterlengtet bru- og veiåpning på Fosen i Trøndelag.
Stein Lier-Hansen vil ha fortgang - Det er for lite trøkk, for mange 17. mai-taler, og logistikken stopper med for dårlig samfunnsplanlegging.
Posten bestilte Nikola Tre Bring og Posten Norge har bestilt en hydrogen-elektrisk Nikola Tre som et ledd i den grønne omstillingen av selskapet.
- Dyrere lastebil løser skinnegods-krisen – Godstrafikken på jernbane kan styrkes ved å gjøre transporten med lastebil dyrere.
70 prosent utslippsreduksjon Laksetransport sjøveien kan redusere klimagassutslipp med over 70 prosent sammenlignet med godstransport på bil.
Lastebilnæringens beskytter 60 år - Uten NLF står den norske lastebilnæringen helt ubeskyttet mot et system som i økende grad belønner prisdumping. Det være seg statlige aktører med ansvarsfraskrivelse som beste verktøy, eller utenlandske logistikk-giganter som spiser lavkostsjåfører til frokost.
DSV frykter ikke Amazon I motsetning til transportselskaper verden over frykter ikke DSV-sjef Jens Bjørn Andersen for tapte markedsandeler til teknologigiganter.
Ny transportløsning for sjømatnæringen Tromsøfirmaet SG Trans og Unitech samarbeider om transport av levende sjømat fra Nord-Norge til Europa i en ny type containere.
Den norske ensomheten Oversatt til vårt språk er dette tittelen på en artikkel hos vår tyske kollega Fernfahrer nr. 3/2016 som beskriver en lastebiltransport mellom Oslo og Bergen.
Veitransport utgjør bare 41% innenriks De som mener det norske veinettet oversvømmes av lastebiler, kan med fordel ta en titt på en rapport utarbeidet av Statens vegvesen, Jernbaneverket, Kystverket og Avinor.