PROFF Seks entreprenører ønsker å bygge E134 Oslofjordforbindelsen OSLOFJORDTUNNELEN: Det er stor interesse for E134 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2. Nå er listen over entreprenører som vil delta i konkurransen klar.
PROFF Tunnelprosjekt til 7,7 milliarder vedtatt BYGGESTART 2025: For å drive det nye løpet vil det bli fyrt av 2000 salver minst og det vil pågå i flere år.
- Ny Oslofjordtunnel er bare halve jobben Dagen før NLF skal aksjonere for ny Oslofjord-forbindelse, kom regjeringen med nyheten om at de setter av penger til Oslofjordtunnelen i statsbudsjettet for neste år.
Lover at ny Oslofjordtunnel påbegynnes i 2024 Regjeringen setter av penger til Oslofjordtunnelen i statsbudsjettet for neste år.
NLF: – Nå skal det aksjoneres Har ventet på ny Oslofjord-forbindelse i 23 år – nå har transportnæringen fått nok.
PROFF Bråstopp for nye veiprosjekter Med unntak av to OPS-prosjekter, betyr regjeringens forslag til statsbudsjett for 2023 bråstopp for nye store veiprosjekter for Statens vegvesen i 2023.
Næringsministeren deltok i vask av Oslofjordtunnelen - Det gjorde dypt inntrykk på en som elsker høytrykksspylere, sier næringsminister Jan Christian Vestre.
Oslofjordtunnelen åpner for tungbiler døgnet rundt Statens vegvesen planlegger å fjerne restriksjonene for tungbiler i Oslofjordtunnelen i rushtida fra og med 2. februar.
Oslofjordtunnelen må stenge ca. 2000 ganger når nytt løp drives Det er et krav at når det sprenges i nytt tunnelløp skal eksisterende tunnelløp være stengt. Hver stenging blir på rundt 30 minutter.
Belysningen i Oslofjordtunnelen skiftes ut Jobben med å skifte ut de 1000 lysarmaturene i Oslofjordtunnelen på E134, er kostnadsberegnet til 3,5 millioner kroner og vil ta ca. to uker å gjennomføre.
Oslofjordtunnelen åpner i dag I dag innen klokken 12.00 – fem dager tidligere enn planlagt – åpner Oslofjordtunnelen for trafikk etter bilbrannen 2. august.
Tunnelbrann: Oslofjordtunnelen planlagt stengt til 17. august Store skader etter bilbrannen i Oslofjordtunnelen mandag 2. august, gjør at tunnelen ikke planlegges åpnet for trafikk før 17. august.
- Den farligste tunnelen i landet blir mye farligere KOMMENTAR: Regjeringen med Høyre som pådriver har med sitt vedtak om å bygge et parallelt tunnelløp til den eksisterende E134 Oslofjordtunnelen ikke tatt innover seg kunnskap om konsekvensene. Eller ubehaget for oss som skal bruke den.
Vurderer å oppheve tungbil-forbud Statens vegvesen (SVV) vurderer å oppheve forbudet mot tunge kjøretøy i Oslofjordtunnelen.
Oslofjordforbindelsen: Yrkestrafikkforbundet vil ha bru Yrkestrafikkforbundet går inn for at fremtidens Oslofjordforbindelse baseres på brualternativet, og slutter seg til klagesaken Organisasjonen Bedre Veier, Norges Lastebileier-Forbund og KNA har reist for EFTAS overvåkningsorgan ESA.
Oslofjordtunnel-branner: Samme merke og sylinder I 2011 brant det i Oslofjordtunnelen, da en MAN TGA 18.430 fikk motorhavari i fjerde sylinder. I 2017 brant det i samme tunnel, da en MAN 18.440 fikk motorhavari i samme sylinder.
- Stopp ny Oslofjordtunnel KOMMENTAR: Nytt løp i Oslofjordtunnelen kan stoppes av ESA. Bro-alternativet må uansett vurderes på ny for ikke å gjenta og fordoble et tidligere feilgrep!
Fra lengde- til vektbegrensing Fra og med onsdag 11. oktober er det ikke noe eget lengdekrav i Oslofjordtunnelen i rushen. Nå er det vektbegrensing som gjelder.
NLF-sjefen betenkt til tunnel-valg Stortingets transport- og kommunikasjonskomiteen trosser ekspertenes anbefalinger og velger tunnel.
Forbudet har startet Fra og med mandag 29. mai er det midlertidig forbudet for tunge kjøretøy over 12 meter på hverdager i tidsrommene kl. 07.00-09.00 og 15.00-18.00 i Oslofjordtunnelen.
Vurderer forbud for tunge kjøretøy Vegvesenet vurderer å forby tunge kjøretøy over 12,5 meter, og kjøretøy med farlig gods i Oslofjordtunnelen når den åpner igjen i uke 22, 2017.
Video av brannen i Oslofjordtunnelen Det tok fem minutter fra lastebilen begynte å brenne til den var overtent i Oslofjordtunnelen 5. mai. Statens vegvesen var lagt video fra overvåkingssystemet.
Tunnelbrann: Kjørte inn i stengt tunnel Statens havarikommisjon for transport undersøker brannen i Oslofjordtunnelen 5. mai 2017, og har merket seg at flere kjøretøy kjørte inn i tunnelen også etter at denne ble stengt med lys og bom pga. brann.
Oslofjordtunnelen stenges i minst to til tre uker Oslofjordtunnelen blir stengt i minst to til tre uker. Det er Statens vegvesens vurdering etter å ha kartlagt skadene etter en lastebilbrann fredag 5. mai.
Vegvesenet går for bru Vegvesenet anbefaler bru i tilleggsutredningen for riksvei 23 Oslofjordforbindelsen.
Gratis i Oslofjordtunnelen Fra og med 31. august 2016 er det gratis å kjøre riksvei 23 Oslofjordforbindelsen mellom Akershus og Buskerud. 1,8 milliarder kroner er krevd inn i løpet av drøyt 16 år.
Oslofjordtunnelen blir gratis Regjeringen stanser innkreving av bompenger på «Riksvei 23 Oslofjordforbindelsen» i august.