Mer penger til drift og vedlikehold REVIDERT: I Revidert nasjonalbudsjett øker regjeringen rammen til drift og vedlikehold av riksveinettet.
– Vi har ikke tid til å vente på at det offentlige skal nøle seg frem til klimakrav Mesta etterlyser klimakrav i offentlige driftskontrakter for vei.
Fem tilbud på vedlikehold av riksveier i Trøndelag Tilbudsprisene varierte mellom 37,7 millioner og 109,4 millioner kroner.
PROFF Mottok plan for utbygging av ca. 100 ladestasjoner i Norge Etter hvert som planen iverksettes, skal man kunne kjøre elektrisk drevet tungtransport og lade på stasjoner over hele riksveinettet
PROFF - Vi trenger en solid entreprenør Skal blant annet ha sommer- og vinterdrift på tre europaveier.
Signerte veidriftkontrakt på 670 millioner kroner Presis Vegdrift halte i land stor kontrakt på Vestlandet.
Mesta skal drifte riksveiene i Østfold og Follo Statens vegvesen og Mesta har signert kontrakt på drift av hovedveinettet i Østfold og Follo de neste fem årene.
Fire vil drifte riksveiene i Drammen og omegn Se tilbudsprisene, og hvem som ligger best an til å bli tildelt kontrakten.
Vegvesenet lyser ut driftskontrakt for Hardanger og Sogn Fire fjelloverganger og verdens lengste veitunnel er en del av oppdraget når Statens vegvesen nå lyser ut driftskontrakt for veinettet i Hardanger og Sogn.
Statens vegvesen lyser ut driftskontrakt for Rogaland Verdens lengste undersjøiske tunnel og nye klimakrav er en del av oppdraget når Statens vegvesen lyser ut driftskontrakt for veinettet i Rogaland de neste fem årene.
Vegvesenet skal bruke ca. 200 mrd. kroner på fem år Se fylkesvis liste over hvor tiltak skal gjøres på riksveier i Norge de kommende årene.
Fem tilbud på 445 km riksvei Mesta har beste tilbud på drift av riksveiene i Gjøviksområdet og på Romerike.
Brøyter med biogassbil For å redusere klimaavtrykket, har Vaktmesterkompaniet gått til anskaffelse av biogassdrevne lastebiler til brøyting og salting av riksveiene i hovedstadsområdet. En er i aksjon - en til kommer snart.
Åtte ønsker å vedlikeholde veier i Vestland og Rogaland Åtte entreprenører ønsker å vedlikeholde riksveinettet i tolv kommuner i Nord-Rogaland, Ryfylke, Sunnhordland og Hardanger.