PROFF Landets mest komplekse tunnelprosjekt i gang UTLØSER: Mandag 11.11. trykket Kvitsøy-ordfører Kjell André Nordbø på utløser bryteren og dermed er arbeidsfellesskapet Implenia/Stangeland (JVIS) i gang med å bygge landets mest kompliserte tunnelprosjekt 250 meter under den lille øya Kvitsøy.
PROFF Ser 150 meter inn i fjellet med seismikk PILOTPROSJEKT KAN BLI NY STANDARD: I Rogfast-prosjektet benyttes seismikksprengning for å gi tryggere og mer forutsigbar tunneldriving.
PROFF - Tidenes kontrakt for Stangeland JV Implenia Norge AS/Stangeland Maskin AS vant den siste store kontrakten på Rogfast. Verdi: Nesten seks milliarder kroner!
Så langt har entreprenørene kommet etter ett års drift Prosjektet skal bli verdens lengste og dypeste undersjøiske veitunnel.
- Dette ser vi alvorlig på Det er funnet flere koblingsklips på strand i nærheten av utfyllingsområde med masser fra Rogfast-prosjktet.
Fire vil ha stor tunnelkontrakt Tre norske og en spansk entreprenør har søkt om å bli prekvalifisert til å bygge den siste store Rogfast-kontrakten (E02).
Den største Rogfast-kontrakten er utlyst Tunneldrivingen i denne kontrakten skjer i området fra ca. 230 meter under havoverflaten til ca. 375 meter under havoverflaten.
Tildelt Rogfast-kontrakt på flere milliarder kroner Statens vegvesen har tildelt kontrakt på tunnelbygging fra Bokn til Kvitøy. - Det er ikke ideelt at det var kun to tilbydere, sier Vegvesenets prosjektsjef.
Tre av seks med videre i Rogfast-konkurranse Seks entreprenører søkte om å bli prekvalifisert for den neste store Rogfast-kontrakt – tre blir med videre.
Seks vil ha stor Rogfast-kontrakt Entreprenører fra Norge, Kina, Spania, Italia og Sør-Korea har meldt seg på i konkurransen.
Disse Rogfast-entreprenørene går Statens vegvesen videre med Nå skal entreprenør til den første av tre store tunnelkontrakter på Rogfast fra Mekjarvik mot Kvitsøy velges.
Har lyst ut hovedtunnel-kontrakt på Rogfast Statens vegvesens prosjektleder mener kontraktstørrelsen bør være interessant for både norske og utenlandske entreprenører.
Hæhre/Risa tildelt Kvitsøy-kontrakten I konkurranse med tre andre entreprenører ble arbeidsfellesskapet Hæhre Entreprenør AS og Risa AS valgt til å bygge 3480 meter ettløpstunnel ned fra Kvitsøy til hovedløpene på E39 Rogfast.
Disse fire konkurrerer om den første store Rogfast-kontrakten Fire entreprenører er valgt ut til å legge inn tilbud på den den første store Rogfast-kontrakten.
Skal lede byggingen av verdens lengste undersjøiske veitunnel Oddvar Kaarmo (53) er ansatt som ny prosjektleder på E39 Rogfast.
Sju vil ha den første store Rogfast-kontrakten Sju entreprenører har bedt om å bli prekvalifisert for å bygge vei, bruer og tunnel ved Kvitsøy i forbindelse med ny E39 i Rogaland.
Flere elbiler kan gjøre bygging av tunneler billigere - Regjeringen har ambisiøse klimamål. Vi jobber for at alle nye biler som blir solgt i 2025 skal være utslippsfrie, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide.
Rogfast-prosjektet startes opp igjen Regjeringen har besluttet å øke det økonomiske bidraget til Rogfast. I praksis betyr det at landets største veiprosjekt startes opp igjen. Den første kontrakten kan bli utlyst allerede i januar.
Kontrakt til 3 milliarder kroner er «markedsklar» En av Norges største anleggskontrakter - som er Kvitsøyentreprisen på Rogfast - skal «ut i markedet» i løpet av oktober meldes det fra Statens vegvesen.
Vegvesenet: Til Afrika for å lære Skal bruke lærdommen til tunnelbyggingen ved E39 Rogfast-prosjektet i Rogaland.
Verdensrekord-prosjektering på Rogfast E39 Rogfast-prosjektet er det første store prosjektet i tidenes norske veiprosjekt; En ferjefri vei for veistrekningen E39 Stavanger - Trondheim.
Solvik-Olsen vil ha bom med fergepris Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) vil ha bompriser som tilsvarer fergepris.
Seismikk-test i norsk berg For første gang i norsk tunneldriving er det testet om seismikk kan være et supplement til sonderingsboring og kjerneboring. Testen kan gi svar på om metoden kan brukes når Rogfast starter.
Prosjekt til over 14 milliarder snart i gang Går alt etter planen starter arbeidene med Rogfast vinteren 2017. Det vil si at de første anbudsrundene starter i år.
Godkjente prosjekt til 15 milliarder Den siste reguleringsplanen er i boks for gigantprosjektet Rogfast er i boks.
Rogfast kan koste 15,2 milliarder kroner Da blir prislappen for å kjøre tunnelsystemet mellom Randaberg og Bokn i Rogaland nær 1000 kroner med tungt kjøretøy.
Rogfasts bompengeregning: 11,4 milliarder Statens vegvesen har funnet ut hvordan Rogfasts skal finansieres.
- Ny milepel for Rogfast Verdens lengste og dypeste undersjøiske tunnel er kommet noen skritt nærmere. Se video.