PROFF Harald Eik AS flytter for Norges største MASTEMYR / DRØBAK / HOLTER: Norges største maskinimportør har fått ny adresse og ringte en kjenning for å spørre om flyttehjelp.
PROFF Her blir det oppstillingsplass for 13 tunge kjøretøy DØGNHVILEPLASS: Ved YX Vågå, som ligger ved riksvei 15 i Ottadalen, skal Smedsmo & Lian AS etablere, drive og vedlikeholde en ny døgnhvileplass.
PROFF Rekordtildeling fra Enova NULLUTSLIPP: Det var nok mange glade søkere som fikk melding om støtte til å kjøpe nullutslipps kjøretøy.
Ny fyllestasjon for hydrogen til tungtransport Skal gjøre det lettere å kjøre hydrogendrevet tungtransport inn til Norge fra Sverige og innad i Norge mellom Oslo og Trondheim, Oslo og Nord-Vestlandet samt Trondheim og Nord-Vestlandet.
PROFF 25 meter langt og 8 meter bredt! Tungt, langt eller bredt! Klepp Spesialtransport AS med mottoet «Vi overtar der andre gir opp», hevder de alltid løser transportoppgavene som kommer.
PROFF Må bygge midlertidig vei for å frakte 400 tonn Grunnet transport av en 400 tonn tung transformator fra Kristiansand havn til Støleheia må Statnett bygge en midlertidig vei nederst i Møllevannsveien.
- Jeg har vokst opp i dette TRONDHEIM: Thea Stridshol (24) kjører tungtrekker. Hun kjenner ingen andre jenter som kjører denne type transport, men for henne falt det seg helt naturlig.
Oslofjordtunnelen åpner for tungbiler døgnet rundt Statens vegvesen planlegger å fjerne restriksjonene for tungbiler i Oslofjordtunnelen i rushtida fra og med 2. februar.
Mange skuelystne da 72 meters vogntog kjørte i Skien sentrum Den første av i alt tre transformatorer ble fraktet fra sjøkanten til Rød i Skien torsdag kveld.
STOPPET: Skulle kjøre fra Bergen til Svinesund 3,81 m bred uten følgebil Fikk nær 200.000 kroner i gebyr.
Nyttelast på 1200 tonn! Nye Veier og totalentreprenøren Veidekke har nå startet på utbyggingsprosjektets desidert tyngste jobb når en 1200 tonn tung jernbanebru skal løftes og kjøres på plass i Brumunddal (Innlandet).
Trist for tungtransporten - Tungtransporten mister et av sine viktigste tiltak for å kutte klimagassutslipp.
NHO LT-sjefen: - Dette liker vi NHO LT-sjef Are Kjensli roser Havarikommisjonens forslag til økt sikkerhet for vogntog og tungtransport.
Klar melding til transport-politikerne - Bærekraftig biodrivstoff må anerkjennes som en langsiktig klimaløsning i norsk politikk. Våre politikere har ikke noe annet valg – hvis de skal nå klimamålene.
«Transportpolitiet» slo til Både lastebiler og varebiler med gods ble stoppet i storkontroll mellom Oslofjordtunnelen og Drammen denne uken.
Tommelen opp for bompenger I denne byen går ingen i fakkeltog mot bompenger. Her skal tungtransporten frem finansiert med nettopp bompenger.
19 slakterier ved nedslitt vei Daglig leder Stig Nerdal i Transportutvikling AS er usikker på om slakteriene er lokalisert der transportstrukturene er best.
Arendalsuka: Forum for transportløsninger NLF-sjefen håper Arendalsuka bidrar til å løse fremtidige transportutfordringer.
– Ubrukelig TØI-rapport – TØI-rapporten opererer med feil klimaregnskap for lastebil- og næringstransport i Oslo. Den er ubrukelig.
Hvil deg i Hobøl, landeveisrytter Endelig kan lastebilsjåfører få fylt tanken og hvilt kroppen ved E18 i Hobøl.
Biogass for tungtransporten til våren En ny gassløsning for tungtransporten blir tilgjengelig til våren.
Imponerende pilot for tungtransporten Enova går inn med 116,7 millioner kroner til pilotanlegg for biodrivstoff for tungtransport.
Tungtransportens el-løsning - Energisektoren kan bidra til konkurransedyktige og verdiskapende løsninger for utslippsfri tungtransport.
- Lastebiltransport bør betale jernbaneutbygging For å få mer gods over på jernbane, foreslår fylkesvaraordfører at veitrafikken skal finansiere jernbaneutbygging via bompenger.
Transport-jubel Transport- og logistikknæringen har all grunn til å juble etter at budsjettavtalen og CO2-fondet nå er i boks.
Bestilte ni Scania-er - to av dem S730 Ørland Transport utvider bilparken med en ny generasjons biler.
Bred last - veldig bred last Denne trekkvogna fra Mammoet Norge AS flytter hus fra Malmberget i Gällivare i Sverige ca. 7 km slik at LKAB kan utvide jernmalmgruven i området.
Monster-transport gjennom Larvik Den veier 150 tonn og skal stå på 110 meters dyp. Men først måtte den fraktes gjennom Larvik.