Midtnorsk industriløft fire-dobler Midt-Norges største industri- og utskipningshavn har firedoblet kapasiteten for utskipning fra én million til fire millioner tonn årlig.
NHO LT-sjefen følger opp med nye krav Transport- og logistikkbransjen krever ny tiltakspakke for å opprettholde forsyningslinjene innen veitransport, jernbane, sjøtransport og flyfrakt.
Bekrefter lastebilens enestående godsposisjon Kun 1% av gods-importen til Norge kommer med tog. Rundt tre fjerdedeler kommer med skip. Lastebiltransport har økt betydelig de siste ti årene, og utgjør nå 22% av importen målt i vekt.
Stein Lier-Hansen vil ha fortgang - Det er for lite trøkk, for mange 17. mai-taler, og logistikken stopper med for dårlig samfunnsplanlegging.
Sjef for blå logistikkløsninger Stena Line former det Europeiske logistikknettet med nye intermodale fraktløsninger og går i spiss i utviklingen av bærekraftig sjøfart.
119 Enova-millioner til ASKO ASKOs helelektrisk transportkjede kan bli en realitet når Enova nå bevilger 119 millioner kroner til planene.
19 slakterier ved nedslitt vei Daglig leder Stig Nerdal i Transportutvikling AS er usikker på om slakteriene er lokalisert der transportstrukturene er best.
DFDS styrker godskapasiteten DFDS styrker kapasiteten for å møte den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger fra det kinesiske skipsverftet Jinling.
70 prosent utslippsreduksjon Laksetransport sjøveien kan redusere klimagassutslipp med over 70 prosent sammenlignet med godstransport på bil.
SalMar-laksen tar sjøveien SalMar dropper lastebil via «Lakseveien» og sender laksen sjøveien med Ulvans Rederi.
Gravla Trøndelagsterminalen og avviklet Dovrebanen – Godset fraktes i dag av «rumenske slavearbeidere», understreker Bjarne Wist som gravlegger Trøndelagsterminalen og avvikler Dovrebanen.
- Dropp sjøveien, velg lastebilen - Det er bortkastede penger å gjøre båten enda billigere, når tusenvis av vogntog om noen år står i kø for å transportere fisk og annet gods.