Fredrik Matheson, påtroppende direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller AS
Ny varebilsjef hos Volkswagen
Fredrik Matheson blir ny direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy. Han kommer fra egne rekker i Harald A. Møller AS, hvor han i dag er direktør for flåtesalg.
Endelig
tidspunkt for når Matheson (40) trer inn i sin nye rolle avklares etter hvert,
og da erstatter han Håkon Wirak som nylig ble daglig leder for Møller Bil Bryn.
- Et offensivt satsende Volkswagen
Nyttekjøretøy skal gjenerobre tittelen «Norges største varebilmerke», og
samtidig lede an i elektrifiseringen av varebilsegmentet. Det krever en
offensiv leder, og det er Fredrik. Han har de beste forutsetninger for å bygge
Volkswagen Nyttekjøretøy videre, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende
direktør for Harald A. Møller AS.
Fredrik Matheson har jobbet fire år i Harald A.
Møller, og har tidligere blant annet vært flåtedirektør i AVIS i Norge. Nå ser
han frem til nye utfordringer hos Norges største bilimportør.
- Jeg kjenner allerede både avdelingen,
merkevaren og markedet godt. Nå gleder jeg meg til å bli enda bedre kjent med
forhandlerapparatet, etter å ha sett på nært hold hvilket avgjørende
konkurransefortrinn de utgjør for Volkswagen Nyttekjøretøy, sier Fredrik
Matheson, påtroppende direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller
AS.
Som direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy, blir
Matheson toneangivende i Harald A. Møllers ambisjoner om et enda sterkere grep om
posisjonen som Norges ledende totalleverandør i nyttekjøretøy-markedet. Denne
strategien var bakgrunnen for et nylig oppkjøp av Iseveien Services AS, som
doblet kapasiteten for ombygg og tilpasning av nyttekjøretøy i egen regi.
Med økt kapasitet og mer effektive prosesser,
og komplette løsninger med fulle garantier både på bil og ombygg, tilbyr
Volkswagen Nyttekjøretøy i praksis en «one stop shop» for alle kunder, og én
kontakt for hele totalleveransen.
Parallelt med offensive grep i den norske
Nyttekjøretøy-organisasjonen, ruller Nyttekjøretøy-fabrikken i Hannover ut en
stadig mer offensiv strategi for elektrifisering. Volkswagen ID. Buzz Cargo har
allerede bidratt til en kraftig økning i elbil-salget på varebil-siden.
- Bilbransjen opplever utfordringer i likhet
med mange andre deler av samfunnet og næringslivet, men Volkswagen
Nyttekjøretøy har gode forutsetninger for å være toneangivende i
varebilmarkedet også i fremtiden. Jeg gleder meg til å starte samarbeidet med
en offensivt satsende fabrikk og et sultent og veldig kompetent apparat her i
det norske markedet, sier Matheson.