NY JOBB: Kristian Spernes er ansatt som daglig leder i Agder Anleggsenter, den største enheten i Agder Gruppen. Han kommer fra jobben som daglig leder i Gjerde & Byhring AS.
Spernes ansatt som daglig leder i Agder Anleggsenter
Kristian Spernes (46) begynte 1. mars som daglig leder i Agder Anleggsenter i Agder Gruppen-konsernet.
Spernes kommer til å jobbe fra Agder Gruppens avdeling på
Frogner, like nord for Lillestrøm. Herfra vil han styre denne og andre
avdelinger i Norge og Sverige. Over 100 ansatte jobber i Agder Anleggsenter
som er den største enheten i Agder-konsernet.
- Seriøs aktør
– Jeg opplever en stor anerkjennelse og beundring i bransjen
over det Agder Gruppen har fått til på kort tid. Vi blir virkelig oppfattet som
en sterk og seriøs aktør, sier Spernes i en pressemelding fra selskapet.
Spernes er gift, trebarnsfar og bosatt i Nittedal nord for Oslo.
Han har siviløkonomutdanning fra Norges Handelshøyskole og har lang erfaring
som leder, først i Norsk Scania og senere i Møller Bil-systemet, før han kom
til Gjerde & Byhring AS (Bridgestone Norge) og var daglig leder i selskapet
inntil nylig. Han har også spilt basket på toppnivå i seks år for hhv. Ammerud
Basket og Ulriken Eagles.
Lagspill
Han sier idrettserfaringen som toppspiller i basketball er
nyttig også på arenaer utenfor idrettsbanen.
- Det viktigste jeg har tatt med meg fra toppidretten, er
verdien av å være lagspiller. Og så har jeg lært at resultater slett ikke
kommer gratis, sier Spernes.
Han er blant annet levende opptatt av at bedriftens verdier må
implementeres og brukes som en rettesnor i det daglige arbeidet.
Store muligheter
Spernes ser et stort potensial for vekst i et enormt stort
marked, som han mener Agder Gruppen bare har nådd en brøkdel av. Han er opptatt
av å sikre en fortsatt positiv utvikling i selskapet, samtidig som han ønsker å
ta vare på initiativet og spiriten som han oppfatter preger avdelingenes
ansatte i dag. Han er opptatt av å sette ting i system og trekke opp en tydelig
retning.
- Det er essensielt å ta vare på den gode kompetansen, sørge for
at vi fortsatt er serviceinnstilt og at vi har god kontroll på produktet. Det
viktigste er tross alt at vi skal være her for kundene våre.