2023 GMC Sierra 1500 AT4X AEV Edition (t.h.)og 2023 GMC Sierra 1500 AT4X.

2023 Sierra 1500 AT4X AEV Edition

GMC: En sjelden fugl her i Norge, men helt klart en tøff amerikaner.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

GMC Sierra 1500 AT4X AEV Edition får ekstreme offroad egenskaper uten at det går på bekostning av landeveis-egenskapene

- GMC har vært en pioner innen førsteklasses terrengplass, og denne Sierra 1500 AT4X AEV Edition hever standarden igjen," sa GMC Global Vice President Duncan Aldred, før han fortsatte: - Kundene våre ønsker en kompromissløs kombinasjon av on-road-teknologi og offroad-kapasitet. Ved å utnytte GMCs urokkelige dedikasjon til å tilby førsteklasses pickuper og ekspertisen til American Expedition Vehicles innen utvikling og integrering av ytelsesfremmende deler og tilbehør, får denne pickupen ekstrem kapasitet, teknologi og komfort.

Den nye 2023 Sierra 1500 AT4X AEV Edition har de beste off-road-egenskapen fra en fabrikksbygd Sierra 1500 noensinne og har følgende oppdateringer heter det i meldingen fra selskapet:

Den nye støtfangeren har vinsj-egenskaper og er presset i 3 mm tykt stål. Skliplatene er også produsert for å være ekstra kraftig og beskytte drivlinjen og vitale komponenter.

- AEV-støtfangere i 3 mm stål foran og bak med kraftig tauepunkter og vinsjmulighet ifrontstøtfangeren

- Fem glideplater i kraftig stål (front skliplate, beskyttelse av styringen, overføringskassen, under drivstofftanken og bak-differensialen)

- Unike, rasinginspirerte, lasergraverte 18-tommers AEV Salta-hjul i blank svart finish med AEVs signatur innfelte ventilsystem for ekstra beskyttelse mot steiner

- 33-tommers Goodyear Wrangler Territory MT-dekk

- Oppdatert front for å passe til den nye støtfangeren og større dekk, skinnende sorte dørhåndtak og en svart kontrast indre bakluke

I tillegg til AEV-logoen er bilen lett gjenkjennelig med den sorte kontrastfargen på bakluken.

- Eksklusiv AEV-branding av hele pickupen, inkludert på støtfangere, broderte hodestøtter og værbestandige gulvmatter

- Tilgjengelige off-road rocker sidebars for å beskytte terskler og rammesiden og en valgfri bolt-on sidestep når du ikke kjører offroad

Terrengegenskaper

Under terrengkjøring, har Sierra 1500 AT4X AEV Editions støtfangere og understellbeskyttelse egenskaper som aldri før har vært tilgjengelig fra fabrikken. Sammenlignet med 2022 Sierra 1500 AT4X, har AEV Edition forbedret terrengegenskaper. Angrepsvinkelen øker med over 27 % til 32,5 grader. Avgangsvinkelen forbedres til 23,4 grader (sammenlignet med 23 grader) og rampevinkelen forbedres til 23,0 grader (sammenlignet med 22,7 grader). Pickupens bakkeklaring økes også til 284 mm (tidligere 274 mm).

De spesialkonstruerte 18-tommers AEV Salta felgene Edition har innfelte ventiler for å sikre mot skader under offroad kjøring.

Høyt utstyrsnivå

AEV-utgaven bygges på Sierra 1500 AT4X, som har et høyt interiørnivå og avanserte terrengegenskaper. Dette inkluderer Multimatic DSSV-dempere, elektronisk differensial-lås foran og bak og to-trinns overføringskasse med valgbare moduser for forskjellige terrengforhold, som terrengmodus med én pedalkjøring og offroadmodus. Samtidig skal Sierra 1500 AT4X ha utmerket landeveiskomfort og tilhengeregenskaper med en standard 6,2L V-8-motor. AEV-utgaven har også AT4X Obsidian Rush-interiøret. Forsetene er i skinn og har massasjefunksjon, et Bose® lydsystem med 12 høyttalere og mer enn 40 tommer med digitale skjermer.

Den nye Sierra 1500 AT4X vil ha en maks nyttelast på 585 kilo og maks hengervekt på 3946 kilo (i USA).

Powered by Labrador CMS