Maxus e-Deliver 9 kan leveres med enten 9,7 eller 11 m3 varerom - eller som chassis for påbygg.

50 Maxus varebiler til Posten

Maxus har levert over 130 elvarebiler til Posten Norge, og nå venter ytterligere 50 biler utover høsten.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Posten Norge har i flere år hatt klimautslipp og miljø på dagsorden, og har utviklet en omfattende miljøstrategi som skal bidra til fossilfri pakkelevering.

Postens miljøambisjon er at alle deres kjøretøy skal være av fornybar energi innen 2025, hvor Oslo har vært første by ut. Nå står flere storbyer for tur.

I dag skal alle Postens lokalkjøretøy innenfor ring 2 kjøres helt utslippsfritt, hvor en stor andel er Maxus elvarebiler. Posten har fått utlevert til sammen 130 elvarebiler fra Maxus, og denne høsten leveres det ut 50 nye elvarebiler til konsernet.

Maxus e-Deliver 3.

- Vi er både stolte og glade for at Posten nok en gang velger Maxus, og for at vi kan bidra til å nå deres klimamål. Ettersom Maxus elvarebiler leverer både høy nyttelast og god rekkevidde, egner de seg utmerket for en aktør som Posten, som hver dag fyller opp bilene med små og store pakker. Vi ser frem til å fortsette det allerede gode samarbeidet, sier salgssjef i Maxus Norge, Bernhard Jahnsen.

Bilene

Posten har gått til innkjøp av elvarebilene e-Deliver 3 og e-Deliver 9. e-Deliver 3 leveres med 4,8 og 6,3 m³ varerom, og batteripakker på 35 eller 52,5 kWh.

Nykommeren e-Deliver 9 er en større elvarebil, med fokus på kjørekomfort og plassutnyttelse. e-Deliver 9 kan leveres med enten 9,7 eller 11 m³ varerom, som 9-seter, 8-seter og chassis med spesialtilpasset skap eller plan.

Ny distribusjonssentral

Tidligere i høst markerte Posten åpningen av nye Oslo City Hub, som blir deres nye helelektriske distribusjonspunkt på Filipstad i Oslo. Den nye sentralen skal sikre at all pakkelevering innenfor ring 2 skal skje med helelektriske kjøretøy.

På denne markeringen kunngjorde de også innkjøpet av 90 nye elvarebiler.

Powered by Labrador CMS